Wedstrijden > Thor 1 - Good Luck 1

Datum: 5 januari 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Good Luck 1 start jaar goed!

De eerste speelronde in het jaar 2008 heeft ons eerste team twee punten opgeleverd. De zege was verdiend. Tegenstander Thor uit Rotterdam werd in de eerste helft goed bespeeld wat resulteerde in een 5-10 ruststand. Een mindere tweede helft kon niet meer afdoen aan de winst; het werd 12-15.

Sporthal Asterlo in Rotterdam Zuid was het decor van deze wedstrijd in de degradatiezone. Voor beide ploegen was winst zeer wenselijk. Good Luck had namelijk nog helemaal geen punten en Thor slechts twee. In het kader van 'ontspannen de wedstrijd ingaan' werd voorafgaand aan de wedstrijd nog een bakje gedaan bij coach Peter van Vliet.

Of het aan de tompouce heeft gelegen of niet, Good Luck speelde een goede eerste helft. Thor stond slechts eenmaal aan de goede kant van de score en dat was bij 2-1. Daarna trok Good Luck de wedstrijd naar zich toe, onder meer door drie doelpunten van Arno Doornhein, en was het ineens 2-6. Bij 3-9 was de marge tussen beide ploegen maximaal. Thor kwam nog terug tot 5-9, maar het laatste doelpunt voor rust was voor Good Luck.

Het begin van de tweede helft toch een wat ander beeld. De aanvallers van Good Luck konden elkaar even niet gemakkelijk vinden en Thor sloop terug tot 7-10. Net op tijd maakte Petra v/d Valk de belangrijke 7-11. Vanaf dat moment werden de aanvallen bij Good Luck ook weer langer. Er konden heel wat schoten worden afgevuurd, maar ze vielen maar moeilijk door de mand. Een minuut of 8 voor tijd kwam Thor terug tot 10-12 en begon het Rotterdamse publiek er ook weer in te geloven. Onder meer door een doelpunt van Myrna van Brussel kwam aan deze spanning een einde want bij 10-14 werd het voor de thuisploeg toch wel een moeilijk verhaal. Twee strafworpen van de thuisploeg en een schot van Arno Doornhein bepaalden de einduitslag op 12-15.

De eerste punten in dit zaalseizoen konden worden bijgeschreven en dit smaakt naar meer. Hopelijk kan hier een vervolg op worden gegeven. Bijvoorbeeld op 19 januari wanneer ADO op bezoek komt.

Doelpuntenmakers: Myrna van Brussel (4), Arno Doornhein (4), Thea Melaard (2), Jeroen Kars (2), Marjon Soeteman (1), Petra v/d Valk (1), Nico Overduin (1).

Een stukje schrijven over een gewonnen wedstrijd is best leuk... Wie wil de volgende keer?