Wedstrijden > Good Luck 2 - KVK 2

Datum: 19 januari 2008
Tekst: Ingmar Adam

Good Luck 2 verslaat KVK 2 op de valreep

Zaterdag 19 januari 2008 was het tijd voor de thuiswedstrijd tegen KVK 2. Uit hadden we met 2 vingers in onze neus van deze ploeg gewonnen. Op zich was dat redelijk verwonderlijk, want het was helemaal geen slechte ploeg. Waarschijnlijk hadden we het grote verschil in de eindscore te danken aan onze productiviteit, die in de eerste helft van de wedstrijd al voor een groot gat zorgde. Zo was het verzet van de tegenstander al snel gebroken.

Met deze gedachte gingen we de voorbereiding in. Coach Kruger hamerde er nog op, dat we scherp moesten beginnen. Gelijk de voorsprong pakken, uitbreiden en vasthouden. Zouden we dit niet doen, dan kon het nog wel eens een lastige wedstrijd worden. Helaas voor ons was het KVK dat als eerste scoorde. Marco maakte vrij vlot daarna de 1-1, maar het lukte niet om door te drukken naar de gewenste voorsprong van 3 of 4 doelpunten. Zo ging het tot even voor rust redelijk gelijk op, maar was het KVK dat het zuiverst was en zo gingen we de rust in met een 3-6 achterstand.

In de rust werden we nog eens op onze sterke kanten gewezen. Goed en snel rondspelen, geen domme ballen, goede kansen pakken en afmaken! We weten allemaal wat we in huis hebben, maar helaas voor ons kwam dit er ook in de beginfase van de 2e helft niet uit. KVK wist vrij snel de 3-7 erin te gooien en wij leken rijp voor de slachtbank! Er moest nu wat gaan gebeuren. Samantha werd ingebracht voor Leonie. Marco was na een elleboog in de eerste helft en een ongelukkige val op de training niet fit genoeg meer om de wedstrijd af te maken en werd vervangen door Gijsbert. Deze wissels pakten voor ons goed uit. Gijsbert gooide meteen zijn eerste schot erin en ook Samantha liet haar naam op het lijstje van de doelpuntenmakers noteren. Zo was na een 4-8 en 5-9 tussenstand het moment aangebroken waarop wij in gingen lopen op KVK. We kwamen op 7-9 en de spanning was voelbaar. Nu ging het dubbeltje kantelen, maar welke kant zou het op vallen? De 8-9 ging er in na een mooie aanvallende actie van Kim en Lindsay en vlak daarna zorgden zij ook voor de 9-9!!

KVK was al een poosje geïrriteerd en liet dat merken. Ze gingen praten tegen de scheids, omdat ze het niet eens waren met zijn beslissingen. Dit leverde een gele kaart voor één van de heren. Het gevolg hiervan was ook dat de scheidsrechter twijfelgevallen in ons voordeel ging fluiten. Met minder dan 5 minuten op de klok scoorden we 10-9. Met een scheidsrechter die niet tegen ons was en het nodige geduld speelden we de wedstrijd uit. Zo hielden we, geheel tegen de verwachtingen in, de punten toch in Middelharnis. Weinig overwinningen, dit seizoen, voelden zo goed als deze.