Wedstrijden > Springfield 3 - Good Luck 3

Datum: 9 februari 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Moeizame winst voor Good Luck 3

Vandaag speelde Good Luck 3 de uitwedstrijd bij Springfield 3 in Hoeven. In de stand stonden we gelijk, maar wij hadden een wedstrijd minder gespeeld en een aanmerkelijk beter doelsaldo. Kortom, de verwachting was toch wel een goed resultaat.

Vorige week hadden we wissels, maar de ene week is de andere niet. Jeanet en André deden mee zodat we toch met een compleet team konden beginnen. En dat begin van de wedstrijd ging vrij goed, want we kwamen op 0-3 voorsprong door onder andere twee doelpunten van Marian. Daarna stokte het een beetje en hadden we moeite met scoren. Zodoende kwam de thuisploeg tot 2-3, maar een schot van Gijsbert betekende 2-4. Daar deed André nog twee schepjes bovenop zodat we met 2-6 gingen rusten. Het ging dus de goede kant op.

In de tweede helft hadden we weer veel moeite met scoren en Springfield kwam dan ook terug tot 4-6. Marjo vergrootte de score weer tot 4-7, maar het gat vergroten was er niet bij. Bij een 5-8 stand viel Gijsbert geblesseerd uit en moest het derde de laatste paar minuten met zeven mensen spelen. Voor Maarten was dit geen probleem, want hij wist tegen twee heren toch de 5-9 te maken. Het slotakkoord was voor de thuisploeg die de eindstand bepaalde op 6-9.

Een 6-9 winst dus die ons vandaag zeker niet kado was gegeven. De kansen afmaken had wellicht wat geholpen om het minder spannend te houden. Maargoed, de punten gingen mee naar Flakkee. Volgende week spelen we thuis tegen GKV 7 uit Gorinchem.