Wedstrijden > Good Luck 4 - Oranje Zwart 4

Datum: 16 februari 2008
Tekst: André Quak

Good Luck 4 haalt eerste punt dankzij vele wissels

Zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen Oranje Zwart 4 op het programma. Door een afmelding van Lau Minheere was er geen scheidsrechter voor deze wedstrijd beschikbaar. Helaas moest om deze reden basisspeler Ronald Weydema de wedstrijd leiden en begonnen we de wedstrijd met gastspeler Roland Grootenboer die zojuist nog met de junioren een hele wedstrijd gespeeld had. Ook Christien was deze dag niet van de partij en na haar "zwangerschapsverlof" en de geboorte van dochter Julia maakte Heidi Kamerling haar rentree op het korfbalveld bij deze wedstrijd.

Na slechts enkele minuten viel Edwin Ploeg onfortuinlijk uit met een enkelblessure en hij werd vervangen door Leonard van der Sluijs. Ook de tegenstander had pech, nog voor rust viel een van de heren uit met een kuitblessure. Ondanks de gelijkopgaande strijd wist Good Luck met een kleine marge de rust te halen 5-3. In de rust werd Roland bedankt voor bewezen diensten en kersvers lid bij Good Luck Ad Fransen was zijn vervanger.

Na twee goede scores van Oranje Zwart kwam vlak na rust door de vakwissel de wedstrijd vast te zitten. De aanvalsvakken van beide ploegen waren niet bij machte om tot een goede aanval te komen mede door goed en fel verdedigen van beide verdedigingsvakken. Halverwege de tweede helft kwamen de gasten door een afstandsschot op voorsprong. Gelegenheidscoach Elly Quak probeerde het aanvalsvak nieuwe impulsen te geven door Jeanet te vervangen voor Manon Zwanenburg. De aanval bleef echter rommelig verlopen en Good Luck nam niet de rust om tot een goede aanval te komen.

Pas vlak voor het eindsignaal kwam de verlossende gelijkmaker. Nadat Marian Nobel Ilse had vervangen om meer reboundvermogen te verkrijgen werd een doorloopbal fraai afgerond door Leonard 6-6. Daar waar de hele tweede helft zeer moeizaam gescoord werd ontaarden de laatste twee minuten in een waar schotfestijn. Vlak voor de laatste minuut scoorde Oranje Zwart uit een afstandschot en de gasten waren er van overtuigd dat ze de volle winst binnen hadden. Ad Fransen vuurde echter direct na het innemen van de bal een afstandschot af die fraai binnenviel en wederom was het gelijk 7-7.

In de laatste minuut kreeg Good Luck via drie afstandsschoten nog de mogelijkheid om de volle winst te behalen maar uiteindelijk werden de punten terecht gedeeld door de twee ploegen.