Wedstrijden > Good Luck 1 - Ventura Sport 1

Datum: 8 maart 2008
Tekst: Jan de Leeuw

Ventura Sport komt goed weg uit Middelharnis

Zaterdag stond op het programma de wedstrijd Good Luck 1 - Ventura Sport 1. Voorafgaande aan de wedstrijd was de stand zo dat Ventura de kop positie in nam en Good Luck de nr voorlaatste is met net zoveel punten als de nr laatst Thor. Dat er voor beide ploegen flink wat belangen op het spel stond was wel duidelijk. Ventura heeft de punten nodig voor het kampioenschap, Good Luck heeft ze hard nodig om degradatie te voorkomen. Er degradeerd maar 1 ploeg uit deze poule dus is het zaak om Thor onder ons te laten.

GL startte goed en na 2 minuten was het Arno die de score wist te openen. Heel lang was het niet genieten van deze voorsprong want binnen 1 minuut was de stand al weer gelijk getrokken. Het werd een hele aantrekkelijke 1e helft waarbij de score over en weer ging en de ruststand werd bereikt met een 6-5 voorsprong voor Good Luck. In deze fase was Ventura het niet altijd eens met de overigens redelijk leidende scheidsrechter Christiaans. De leidsman zag enkele malen prima het snijden over het blok en het goede verdedigen van Good Luck.

In de 2e helft was het Ventura die wat goed te maken had en kwam furieus uit de startblokken. Hierdoor kwam Good Luck in deze periode niet tot score en na 11 minuten in de 2e helft had Ventura de stand omgebogen naar 6-9. Good Luck moest in de achtervolging en ging vol op de aanval. Goede kansen waren er volop maar het geluk ontbrak ook weer in deze wedstrijd. In de 45e minuut was het Thea die een doorloopbal benutte en daarmee de achterstand kon terug brengen. Via 8-9 en 9-10 was het toch Ventura die het gat weer op 3 punten bracht. Dat Thea in de laatste minuut nog scoorde was voor de statistieken.

Jammer dat het geluk ontbrak. Ook wordt er te weinig rendement gehaald uit de vrije ballen. Aan de werklust heeft het niet gelegen vandaag, als dit volgende week weer gebeurt is een overwinning tegen Thor mogelijk.

Doelpunten: Thea 3, Arno 2, Jan-Willem 2, Nico, Petra, Jeroen, Myrna