Wedstrijden > Good Luck 3 - Kinderdijk 6

Datum: 15 maart 2008
Tekst: Harm Weijman

Good Luck 3 simpel langs Kinderdijk

Na de wedstrijd tegen de koploper vorige week zou dit op voorhand al makkelijker moeten worden. De grootste problemen bleken echter al voor de wedstrijd te ontstaan. Doordat Gijsbert en Arie Jan er niet waren, en Harm geblesseerd was werd er al gestart met 3 invallers. Gelukkig waren Wim Huizer, Jan van Oudenaren en Ben Vis bereid om deze rol op zich te nemen. Misschien was ook het aantal invallers de reden van de stroeve start. Het duurde namelijk maar liefst 8 minuten voor het eerste doelpunt viel: Wim trok weg achter de paal en schoot raak. Het duurde toen ook niet lang meer voordat het 2e en 3e doelpunt vielen: Marjo maakte een afstandsschot en nog geen minuut later deed Els hetzelfde.

Kinderdijk deed de eerste helft toch nog wat terug, ze maakten namelijk toen het spel weer wat meer op en neer ging de 3-1. Het had de aansluitingstreffer kunnen zijn, maar daarvoor was het verschil te groot. Wim en Ben zorgden namelijk nog voor een mooi slotakkoord door voor de rust met een paar mooie lange aanvallen en een aantal gemiste doorloopballen toch 4 doelpunten te scoren en de ruststand op 7-1 te brengen.

In de rust is Anne ingevallen voor Marian, want we hadden zowaar 5 dames tot onze beschikking! Na de rust begon het gelijk goed, want Wim maakte al vrij snel een doelpunt door knap om z'n tegenstander heen te draaien en de bal er in te gooien. Een tijdje later maakte Marjo nog een doelpunt door achter de paal weg te trekken en de bal er in te schieten.

Daarna was de meeste fut er wel uit. Het spel ging een tijdje op en neer en beide ploegen scoorden nog een paar keer. Halverwege de tweede helft gaf Wim aan dat hij last had van een blessure en toen is André Quak, die eigenlijk zaalwacht had, nog ingevallen om het team de laatste minuten door te slepen. Els en Ben scoorden de laatste paar minuten nog een paar keer waardoor de eindstand bepaald werd op 13-3. Al met al geen zware wedstrijd, maar dat hoeft natuurlijk ook niet elke week.

Doelpunten Good Luck: Wim (4), Marjo (2), Els, (2), Ben (4), Maarten (1).