Wedstrijden > Voltreffers 4 - Good Luck 3

Datum: 19 april 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Good Luck 3 houdt schade beperkt bij De Voltreffers

Vandaag speelden we de tweede wedstrijd van het veldseizoen. De eerste hadden we met 8-11 verloren van Korbatjo 4. Dat was jammer, want er had meer in gezeten. Deze keer gingen we op bezoek bij De Voltreffers 4. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: We hebben wederom verloren, nu met 9-4.

Zonder dat iemand er blij mee is gemaakt, zijn we gepromoveerd naar de zesde klasse. Vandaag werd het verschil tussen zesde en zevende klasse wel duidelijk. Dat begon eigenlijk al toen wij bij het veld van De Voltreffers aankwamen. De thuisploeg was al zeer fanatiek aan het inschieten, terwijl wij nog op het gemak een bakje koffie gingen doen. Net op tijd arriveerden wij op het veld, zodat de scheidsrechten kon influiten.

In de eerste minuten van de wedstrijd leek het fanatieke inschieten van de thuisploeg effect te hebben want het stond heel snel 3-0. Daarna was het eigenlijk een eind over qua scoren bij De Voltreffers en konden wij door doelpunten van Marian en Adwin terugkomen in de wedstrijd. Voor het in grote getalen meegereisde publiek was het prettig om te zien dat het overwicht van De Voltreffers niet kon worden uitgedrukt in doelpunten. We gingen rusten met een 7-4 achterstand, en daar hadden we wel vrede mee. In de tweede helft een zelfde beeld. De thuisploeg deed er alles aan om verder afstand te nemen, maar dit lukte niet. Dit was ook te danken slimmer verdedigen aan onze kant. De Voltreffers wisten nog maar twee maal te scoren. Dat wij helemaal niet meer wisten te scoren dat namen we maar voor lief.

Voorlopig zijn we nu een kleine maand vrij en komt er in mei de dubbele ontmoeting aan met Zevenbergen 2. Hopelijk kunnen we dan de eerste punten pakken.

Doelpunten Good Luck: Arie Jan (2), Marian (1), Adwin (1).