Wedstrijden > Good Luck 1 - Dubbel Zes '66 1

Datum: 13 september 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Selectie vergeet punten te pakken op eigen veld

Zaterdag 13 september 2008 is voor de selectie niet bepaald een succesvolle dag geworden. Gezien de tegenstanders leek dit weekend een uitstekende mogelijkheid om alle punten binnenshuis te houden, maar dit is helaas niet gelukt.

Good Luck 2 speelde thuis tegen Oranje Zwart 2, een ploeg waartegen het altijd moeilijk korfballen is. Deze keer zou dit niet anders zijn. Oranje Zwart nam vlak voor rust het initiatief en dit betekende een ruststand van 2-4. In de tweede helft wist Good Luck 2 zich echter te herpakken en ging de wedstrijd gelijk op. Bij 6-5 leek het erop dat we de tegenstander onder controle hadden. Het liep echter anders, de gasten maakten gelijk via een strafworp en wisten op het allerlaatste moment de volle winst mee te nemen.

Good Luck 1 speelde tegen Dubbel Zes '66 uit Den Haag. Omdat de verwachting is dat deze ploeg onderaan zal meedraaien was dit een belangrijke wedstrijd. Good Luck wist een redelijke eerste helft neer te zetten en het rustsignaal klonk bij een 3-1 tussenstand. (Doelpunten Petra, Myrna en Liesbeth). Het leek er in de verste verte niet op dat de tegenstander punten zou kunnen meenemen. Het begin van de tweede helft was op zich ook prima, maar doelpunten vielen uit. Het breekpunt kwam op het moment dat Dubbel Zes terugkwam tot 3-3. Op onverklaarbare wijze lukte er bij ons op dat moment niets meer. De tegenstander had hierdoor vertrouwen gekregen. Met een 3-8 winst kregen zij hier veel te veel.

De uitslagen geven pijnlijk weer waar het probleem zit bij beide ploegen. Er wordt veel te weinig gescoord. Verder zijn er verschillende blessures bij personen die moeilijk gemist kunnen worden. Hopelijk zijn we volgende week weer wat completer. Good Luck 2 speelt dan bij De Voltreffers 2 in Oosterhout, Good Luck 1 gaat op bezoek bij Ten Donck 1 in Ridderkerk.