Wedstrijden > Good Luck 1 - ONDO 1

Tekst: Gijsbert Gille
Foto('s): Leonie Noteboom

Good Luck 2 & 3 winnen in slotminuut; Good Luck 1 kansloos

Op zaterdag 22 november speelden alle seniorenteams thuis in de Staver. Met veel moeite is het gelukt om bij alle teams acht mensen in het veld te krijgen. Good Luck 4 begon tegen Sagitta 5. In het begin deden zij goed mee, maar later bleek de tegenstander toch een maatje te groot en werd er verloren met 4-13. Vervolgens was het de beurt aan Good Luck 3 tegen KOAG 7. Good Luck 3 stond in de eerste helft steeds achter en de achterstand werd na de rust zelfs 3 punten. Toch wist Good Luck 3 terug te komen en via een spectaculair einde te winnen met 11-10. Ronald Weijdema wist 4x te scoren voor Good Luck 3.

Ook Good Luck 2 zorgde voor een spectaculair slot van de wedstrijd. Vanaf het begin van de wedstrijd stond Good Luck 2 steeds voor en in de tweede helft leek het bij een 7-4 voorsprong helemaal goed te gaan komen. Toch kwam tegenstander Korbatjo 3 terug en zelfs op een 7-8 voorsprong. Vlak voor tijd maakte Nicole v/d Berg gelijk en wist Clarinda v/d Kamp de winnende te maken.

Als laatste was Good Luck 1 aan de beurt. Tegenstander deze keer was ONDO 1 uit Middelburg. Good Luck wist vooraf al dat het moest gaan stunten om de punten thuis te gaan houden. Al in de eerste helft bleek dat deze stunt er niet in zat. ONDO was simpelweg een klasse beter, combineerde gemakkelijk en kwam tot goede aanvallen. Good Luck probeerde wel bij te blijven, maar het zat aanvallend ook niet mee, de bal wilde er niet in. De ruststand werd bereikt bij 1-7. In de tweede helft wist Good Luck er gelukkig wel wat meer doelpunten te maken, maar een uitslag van 5-15 zegt voldoende. Speler van de week (een nieuw initiatief in de zaal) was Jorn Breeman uit de D2. Voor Jorn was dit een mooie ervaring, maar toen hem in de rust werd gevraagd of hij nog een invalbeurt wilde maken antwoordde hij: 'ik kan het met mijn ogen al nauwelijks bijhouden, laat staan met mijn benen'. Goed blijven oefenen dus Jorn, dan komt die invalbeurt in de toekomst vast nog wel eens.

Doelpunten Good Luck: Myrna van Brussel (2), Gijsbert Gille (2), Jeroen Kars (1).

Volgende week spelen Good Luck 1 & 2 uit bij Seolto in Vlissingen. Good Luck 3 & 4 zijn vrij.