Wedstrijden > Good Luck 1 - Luctor 1

Datum: 13 december 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Good Luck sluit jaar goed af

Op 13 december speelde Good Luck 1 thuis tegen Luctor 1 uit Terneuzen. Beide ploegen staan onderin de poule. Good Luck had tot nu toe 1 puntje gesprokkeld en Luctor had nog helemaal geen punten. In verband met de verzwaarderde degradatieregels van het KNKV was het voor Good Luck eigenlijk wel een must om te winnen vandaag. Een minder gemakkelijke opdracht dan dat het lijkt, want tegenstander Luctor verloor tot nu toe wel steeds met grote cijfers, toch wist deze ploeg het Good Luck in het vorige seizoen flink lastig te maken. Daar kwam nog bij dat Jan Willem nog niet geheel was hersteld van zijn blessure en Jeroen vanwege een bezoekje aan de kaakchirurg ook maar moest afwachten hoe het zou lopen. Gelukkig was de bank dan ook goed bezet. Ook speler van de week Anthonie Vis mocht hier plaatsnemen.

In plaats van scherp te beginnen startte Good Luck vrij ongeconcentreerd en dit resulteerde ook in een 0-2 achterstand. Via schoten van Jeroen en Jan Willem werd het weer gelijk, maar echt loskomen lukte nog niet. Half in de eerste helft ging Good Luck beter spelen en kwam er voor het eerst een voorsprong op het bord; 5-3. Terwijl het andere aanvalsvak nog een aantal behoorlijke kansen kreeg bleef het toch 5-3 bij rust.

De boodschap van coach Jan de Leeuw in de rust was duidelijk: 'Voorsprong uitbouwen, dan speel je ze kapot.' Daadwerkelijk zou het ook hiervan komen. Direct na rust wist Good Luck uit te lopen naar 8-3 en de gasten gaven niet meer de indruk in een goed resultaat te geloven. Het tweede aanvalsvak had veel tijd nodig om de negende treffer te maken. Zuivere, goede schoten ketsten er steeds uit. Uiteindelijk lukte het wel en het stond al 13-3 voordat Luctor weer wat terug deed. Coach Jan de Leeuw bracht nog een aantal wissels in. Arnold maakte zijn rentree in Good Luck 1 en wist ook nog te scoren. Uiteindelijk won Good Luck met 15-5 en bleven de belangrijke punten op Flakkee.

Good Luck 2 wist zijn wedstrijd helaas niet te winnen. In een gelijkopgaand duel wist tegenstander GKV 3 een gat te slaan. Het leek erop dat Good Luck 2 het op het einde nog spannend zou kunnen maken, maar uiteindelijk besliste GKV vlak voor tijd het duel; 6-9.

Op 3 januari 2009 speelt Good Luck de volgende wedstrijd. Er wordt dan afgereisd naar Klundert om het op te nemen tegen VIOS. Good Luck 2 gaat dan op bezoek bij Swift 3 in Middelburg.