Wedstrijden > Good Luck 1 - RWA 1

Datum: 10 januari 2009
Tekst: Gijsbert Gille

Good Luck 1 kansloos tegen RWA

Zaterdag 10 januari stond de thuiswedstrijd tegen RWA op het programma. Vooraf werd gehoopt op een stunt, maar dit heeft er nooit ingezeten deze wedstrijd. Good Luck moest genoegen nemen met een forse nederlaag; 10-21.

Slechts eenmaal heeft Good Luck op voorsprong gestaan deze wedstrijd middels een fraaie doorloper van Nico Overduin. Vanaf toen namen de gasten het initiatief en liepen uit naar 2-8. Vervolgens kwam Good Luck nog terug tot 4-8 door twee doelpunten van Petra van der Valk, maar het laatste wapenfeit van de eerste helft was voor RWA; ruststand 4-9.

De bedoeling voor de tweede helft was om het RWA nog zo moeilijk mogelijk te maken. In de eerste helft was het aanvalsspel van Good Luck namelijk niet bepaald om over naar huis te schrijven. Ook na rust lukte het niet direct om dit beter te doen en RWA liep uit naar 4-13. Hierop volgde een wat betere fase van Good Luck en wisten we eindelijk mee te gaan scoren. Terugkomen in de wedstrijd lukte niet meer, maar met een tussenstand van 10-16 viel te leven. Helaas kwamen de gasten nog met een eindspurt en werd de eindstand dus bepaald op 10-21.

Doelpunten Good Luck: Petra v/d Valk (3), Nico Overduin (2), Gijsbert Gille (2), Thea Melaard (1), Marjon Soeteman (1) en Jan Willem de Vos (1).

Volgende week komt Scheldevogels uit Bergen op Zoom op bezoek, die net als Good Luck tot nu toe 5 punten hebben behaald. De vorige wedstrijd eindigde in 10-10 dus dit zou weleens een hele interessante pot kunnen worden. De wedstrijd zal starten om 18.30u in De Staver.