Wedstrijden > Good Luck 4 - Albatros 7

Datum: 7 februari 2009
Tekst: Edwin Ploeg

Nipte nederlaag voor Good Luck 4

De openingstreffer in deze kraker werd aangetekend door onze eigen André, die zich nu al verheugt op de volgende wedstrijd tegen Olympia uit Spijkenisse. De eerste treffer werd gemaakt in de 1e minuut. In de 5e minuut was de 2e treffer een afstandschot van Ronald Weijdema. Hij had daarvoor al een dot van een kans gemist. In de 4e minuut werd de 2-1 gemaakt waarna de thuisploeg het even liet liggen 2-2. Fanatiek als Dick is, ging hij achter ballen aan die een man van zijn leeftijd eigenlijk moet laten gaan. André was in de eerste tien minuten goed op schot en schoot zijn 2e raak. De thuisploeg scoorde in de 19e min via Els haar vierde doelpunt, waardoor er wat meer rust leek te komen. In de 16e minuut was het dan zover, het eerste doelpunt na 8 jaar voor Dick was aanstaande. Na een gevaarlijk ogende doorloper van Dick, hij liep bijna tegen de paal aan maar pakte daarna zijn kans met een kort schot van achter de paal. Ook in het uitverdedigen werd er in de eerste helft goed meelopen, een gevaarlijke bijna botsing van Dick deed menig hart op de bank overslaan. Ronald kon het in de eerste helft maar moeilijk voor elkaar krijgen van afstand te scoren, maar maakte dit weer goed met diverse onderscheppingen.

In de vierde minuut voor rust was een verschil van drie doelpunten gerealiseerd de goed oplettende Anouska pakte onder de korf een afstandschot van André en verschalkte haar directe tegenstandster. Vlak voor rust was het commentaar niet van de lucht toen de sterk verdedigende Dick toch door de knieën moest. Om zijn veter te strikken...!

Direct na de rust een strafworp tegen, is ons inziens niet echt een goed begin wel toon je aan dat je gelijk al weer scherp te beginnen. Gelukkig werd dit foutje fanatiek op gevangen door de aanvallende partij van Good Luck. Na 3 minuten in de tweede helft ging Maarten zich warm lopen.

In de 5e minuut na rust werd een zelf verdiende strafworp door Dick benut. Met een groot nonchalance legde hij hem soepel net over het gele randje. In de 7e minuut werd Jasper gewisseld voor de speciaal als wissel gekomen Maarten. Direct na de wissel werd Els verschalkt door een truc van haar eigen dame. De stand is inmiddels 7-5 geworden.

Ondertussen vernemen wij op de bank dat het eerste met 8-4 achterstaat bij Nio 1 uit. En dat terwijl dit een tegenstander is, waar punten gepakt moeten worden. Met nog 17 min. te gaan is de stand ondertussen 7-7 geworden en is dus een voorsprong van 3 doelpunten teniet gedaan. De voorsprong wordt door de tegenpartij in de tweede helft binnen 8 minuten omgebogen tot een achterstand als zij de 7-8 erin gooien. Een afvallende bal wordt in 10e minuut goed benut door wissel Maarten hij maakt een kans op zo'n vier meter, waardoor de stand weer gelijk getrokken is. De 6e minuut komen we dan toch weer achter door een afstand schot van een van de dames van Albatros. Direct hierna gaat dezelfde dame voorbij en maakt een doorloper waardoor het twee doelpunten verschil wordt voor Albatros. Aan de kansen heeft het niet gelegen, het ontbrak denken wij aan een stukje conditie en zuiverheid in de afronding. Met een eindstand van 8-10 hadden het niet hoeven eindigen vandaag.