Wedstrijden > Good Luck 4 - Vanonta 1

Datum: 5 december 2009
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 4 mist kansen en laat winst liggen

Zaterdag 5 december stond de tweede thuiswedstrijd van het vierde op het programma. In Dirksland werd gespeeld tegen Vanonta 1 uit Rozenburg. Vooraf werd de tegenstander toch iets onderschat, daar waar wij de winst lieten liggen tegen Koag 8-8 kregen zij met 24-5 klop. We begonnen het duel met als wissels Lindsay en Maarten.

Het tempo lag vanaf het begin erg hoog. Vanonta scoorde al snel de 0-1 maar ook al even snel stond de 1-1 op het bord. Het publiek ging er eens goed voor zitten! Door met name erg fysiek spel en toch een hoog baltempo werden we een beetje overrompeld en kwamen we met 1-2 achter maar het stond ook al snel weer 2-2. Good Luck zat nog niet lekker in de wedstrijd al was het spel wel verzorgder. In deze fase van de wedstrijd misten we zeker 8 a 9 100% kansen en daar waar Good Luck de kansen niet maakte rolden de raarste ballen bij Vanonta wel door de korf. Her en der frustreerde dit wel en dit kwam ons spel zeker niet ten goede. Zo stond er een 4-8 stand op het bord bij rust.

Toch vonden we zelf dat we nog steeds de wedstrijd konden winnen als we gewoon gingen doen waar we goed in zijn. Rustig spelen, de kansen zoeken en afmaken. Gezien het grote aantal kansen wat gemist werd in de eerste helft begonnen we met vertrouwen aan het tweede deel waarin Lindsay de half zieke Clarinda verving.

De eerste minuten gaven hetzelfde beeld, een aantal kansen voor Good Luck en weer een rare dwarrel bal die er zo maar in ging 4-9. Hierna kregen we wat meer vat op het spel, hadden sneller de afvang en konden we hierdoor langer aanvallen. Er werd beter gespeeld en het vertrouwen groeide. De 5-9 werd gescoord en het volgende aanvalsvak pakte het snel op. Met doelpunten van Yvet en Edwin van grote afstand stond er opeens 7-9 op het bord. Met nog zo'n twintig minuten te spelen was de strijd weer open.

Maarten kwam erin voor Edwin met name voor de lengte bij de afvang hielden we het goed dicht en waren er eigenlijk geen kansen meer voor Vanonta. Good Luck creëerde kans na kans speelde iets te gehaast maar was zeker in deze fase van de strijd de betere ploeg. Met nog 8 minuten op de klok scoorde Bregje de lang verwachte 8-9 en werd er nog een tandje bij geschakeld. Toch ging de bal niet meer door de korf en zo stond er aan het eind van de wedstrijd een uitslag van 8-9 op het bord.

Hier hadden we niet op gerekend, had ook niet gehoeven als de kansen afgemaakt zouden worden.

De wedstrijd analist.