Wedstrijden > Good Luck 4 - KOAG 6

Datum: 30 januari 2010
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 4 herstelt zich na 2 nederlagen op rij

Afgelopen zaterdag zowaar weer een wedstrijd in de Staver... Daar waar we traditioneel goed spelen. Tegenstander was KOAG 6. De eerste wedstrijd werd gelijk gespeeld met 8-8 daar waar we de winst voor het grijpen hadden maar de wedstrijd de laatste 10 minuten niet konden uitspelen en een 4-8 voorsprong weggaven.

Dat moest dus anders en de wil om te winnen was eindelijk weer eens goed aanwezig, na 2 verliespartijen op rij. Eerst gingen we in Dirksland onnodig onderuit tegen koploper Argento en vervolgens speelden we vorige week dramatisch in de uitwedstrijd tegen HKC in Hardinxveld. Die wedstrijd werd dan ook terecht met 10-4 verloren.

Good Luck begon met Bregje en Gijsbert op de bank. Gijsbert zou echter op zeker niet spelen omdat hij alweer een aantal weken last heeft van z'n enkel.

Het begin was voor Good Luck, al snel scoorde Lindsay de 1-0. Er ontstond een gelijk opgaande strijd waarbij het tempo eigenlijk te laag was. Er waren wat kansen over en weer maar het was niet echt spectaculair. Het ging gelijk op en bij de rust stond er dan ook een niets zeggende 4-4 op het scorebord.

De tweede helft begonnen we goed. Lange aanvallen, veel rebound en snelle afvang op de aanvallen van KOAG. Zo kwamen wij veel beter in de wedstrijd en het duurde dan ook niet lang of het gaatje werd geslagen. Opnieuw door een goed afstandschot van Lin en even later door een goed schot van Ed 4-6.

Verdedigend zat het goed dicht deze avond er werden bijzonder weinig kansen weggegeven. Slechts een enkel schot van KOAG werd toegestaan door Good Luck. Omdat KOAG echt niet in de wedstrijd zat frustreerde dit enorm en dit bevorderde het spel niet echt.

Good Luck speelde zoals gezegd erg geduldig, wachtend op de kansen en de fouten die de tegenstander op zeker ging maken. Onder de korf werd Jessica aan de verkeerde kant gedekt en voor de tweede keer werd de strafworp toegekend. Daar waar Harm de eerste nog huizenhoog over mikte ging de tweede er goed in en was de stand 4-7.

Uitspelen was het devies en dat deden we dan ook, rond spelen, dubbelen en wachten op de fout. Daar waar dit de heenwedstrijd niet lukte, lukte dit nu wel en langzaam maar zeker tikte de tijd weg. Zowel KOAG als Good Luck scoorden beiden nog 1x en zo was de eindstand 8-5.

Verdiend en goed gespeeld!