Wedstrijden > PKC D5 - Good Luck D1

Datum: 13 februari 2010
Tekst: Gijsbert Gille

Teleurstelling bij Good Luck D1 na puntendeling

Op 13 februari speelde de D1 een uitwedstrijd tegen PKC D5 in Papendrecht. Deze ploeg had vooraf 1 puntje meer en dit beloofde dus een spannende pot te gaan worden. Frederique en Marieke konden helaas niet mee vanwege ziekte en een weekendje weg. Gelukkig wilde Ariënne graag mee als vervanging. De coaches waren vandaag Kees en Gijsbert en de supporters waren Leo, de vader van Wendy. En Marissa, de moeder van Anouk.

De wedstrijd dan. Ondanks dat er van tevoren was gezegd dat we direct goed moesten opletten kwamen we gelijk met 1-0 achter. Dit betekende dat we er toch echt tegenaan moesten vandaag. Gelukkig kwamen ook wij vrij snel tot score en stond het weer gelijk. In de verdediging lieten we toch wel wat steken vallen af en toe, waardoor de tegenstander enkele doorloopballen kon nemen, het werd 3-1. Via Lisanne en Jacintha maakten we weer gelijk, waarna PKC de ruststand bepaalde op 4-3. In de rust werd verteld door Kees en Gijs dat het niet slecht ging, maar dat het wel een stuk beter kon. We moesten vooral beter voorverdedigen.

De tweede helft. We begonnen goed en scoorden direct 4-4 en liepen uit tot 4-7. Intussen was al gebleken dat de zaalwacht niet erg alert was en doelpunt van ons niet op het scorebord had gezet. Een aanmerking hierop van Kees mocht niet baten, maar gelukkig had de scheidsrechter het even later wel in de gaten en stond alles weer goed. Anouk maakte met een doorloopbal de 4-8 en het leek er toch wel op dat we zonder problemen gingen winnen. PKC scoorde nog 5-8, maar Anouk antwoordde direct met 5-9. Tot onze verbazing stond er enkele minuten later nog steeds een 8 op het scorebord. Kees en Gijs dachten: 'laat maar, zolang de scheidsrechter het maar genoteerd heeft komt het goed'. PKC begon intussen weer beter te spelen en kwam langzamer dichterbij. Toch maakte we ons geen zorgen toen PKC vlak voor tijd onder luid applaus hun 8e doelpunt maakten. Wij hadden er immers 9, toch?

Nou dat viel dus even tegen, want de scheidsrechter had er maar 8 geteld. Iedereen van PKC had er natuurlijk ook maar 8 geteld. (eerlijk is eerlijk, dat zouden wij zelf misschien ook zeggen). Wij wisten wel beter! Maar we konden er niets tegen doen, er kwam 8-8 op het formulier. We waren het er niet mee eens!

De scheidsrechter zei na de wedstrijd dat hij er van overtuigd was dat er geen negende doelpunt was gevallen, maar dat hij de commotie wel erg vervelend vond. Aangezien de scheidsrechter de wedstrijd voor de rest wel uitstekend had gefloten zullen we er maar vanuit gaan dat hij ons niet expres een doelpunt heeft ontnomen.

Al met al hebben we een leuke wedstrijd gespeeld, waarin niet alles goed ging, maar dan hebben we tenminste ook weer wat om op te trainen. Volgende week spelen we thuis tegen Deetos.

Doelpunten: Lisanne 4x, Jacintha 1x, Laura 1x, Chantel 1x, Anouk 2x