Wedstrijden > Good Luck 3 - ADO 6

Datum: 13 maart 2010
Tekst: André Quak

Laatste thuiswedstrijd Good Luck 3 wordt winnend afgesloten dankzij hulp van herintreders!

Zaterdagavond stond om 20.20 uur in de Gooije voor Good Luck 3 de laatste thuiswedstrijd op het programma tegen ADO 6. Daar er vele blessures vallen te betreuren had Ronald Weydema de grootste moeite om een ploeg op de been te krijgen. Het leek er zelfs even op dat zijn vrouw Els die al jaren geleden afscheid van de sport had genomen mee moest spelen omdat er geen dames te vinden waren om de ploeg te completeren. Op het laatste moment werd duidelijk dat Marga dienst had als zaalwacht en kon zij dus deze plaats in de ploeg invullen. Good Luck trad uiteindelijk aan met de volgende invallers: Marjo Joppe, Marga Krijger, Harm en Rik Weijman en Dick Boeter. Van de oorspronkelijke ploeg waren alleen Anoucka van Cauter, Els van Overbeeke en Ronald Weydema aanwezig.

Elly en André Quak waren naar de kampioenswedstrijd van het 1ste afgereisd en hadden gezegd dat ze later naar Dirksland zouden komen om in geval van nood/blessures eventueel in te kunnen vallen. Nadat in Giessen rond 19.20 uur bij Good Luck 1 het laatste fluitsignaal had geklonken was er dus geen tijd meer om de kampioenen te feliciteren en werd er direct naar Dirksland geracet waar ze "vreemd genoeg" ruim op tijd tegelijk met de tegenstander aan kwamen.

Dat de ploeg uit 's-Gravendeel ook de grootste moeite had gehad om een ploeg op de been te krijgen bleek wel uit het meespelen van 4 junioren en de invalbeurt van een heel jong en aspirantje. Belovenswaardig, zeker als je hoort met wat voor slap excuus Merwede 8 zich had afgemeld voor de vroeger op het programma staande wedstrijd tegen Good Luck 4.

De wedstrijd begon moeizaam met lange aanvallen waar veel gecreëerd werd maar niet direct tot score werd gekomen. Nadat ADO de score had geopend kwam de thuisploeg op 1-1 door een mooi afstandschot van Els. Hierna kwam de ploeg steeds beter op stoom en vielen er vooral van de kant van Good Luck mooie aanvallen te aanschouwen. De wisselspelers, die samen met zaalwacht Els en Anton van Cauter en zijn vriendin het enige publiek waren, kwamen al snel tot de ontdekking dat hier mooier en gevarieerder korfbalspel werd gespeeld dan zij eerder op de avond hadden gezien bij de kampioenswedstrijd van het 1ste.

In de rust werd al even gezinspeeld op een eventuele invalbeurt van Elly Quak. 15 minuten voor tijd kreeg Marjo Joppe een bal op haar vinger en direct hierna veinsde ze dat ze niet meer verder kon spelen zodat Elly na meer dan 15 jaar niet meer in competitieverband gekorfbald te hebben voor de laatste 12 minuten van de wedstrijd in het veld kwam bij de andere herintreder Dick die ook na veel blessureleed al vele jaren niet meer actief korfbalt. De wedstrijd werd zakelijk uitgespeeld: einduitslag 13-5. Volgende week staat de laatste uitwedstrijd tegen DSO op het programma..... wie zal daar een opmerkelijke rentree maken?