Wedstrijden > Good Luck D2 - Oranje Wit D4

Datum: 29 mei 2010
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck D2 pakt titel na spannende strijd tegen Oranje Wit

Eindelijk was het zover, zaterdag 29 mei... na dagenlang van vroeg naar bed om zo fit als mogelijk aan de strijd tegen Oranje Wit D4 te beginnen begon de wedstrijd iets later omdat een deel van de tegenstanders onze arena niet konden vinden. Een goede warming up waarbij het ene doelpunt na het andere werd gescoord beloofde veel goeds.

Het begin van de wedstrijd was ook absoluut voor Good Luck, lange aanvallen, goede afvang, een aantal 100% kansen maar vooralsnog geen doelpunten. Het waren onze tegenstanders in het oranje die voor de 1e keer de korf vonden. Zo stond het 0-1. Het in grote getale opgekomen publiek schrok ervan... we zouden toch kampioen worden? Maar zoals het een echte winners ploeg betaamt raakt men niet in paniek na een tegendoelpuntje. Tandje bij dan maar.....

Opnieuw een goed spelend Good Luck met lange aanvallen en veel schoten. Redelijk snel na de 0-1 was daar de aansluitingstreffer gescoord door Evy met een goede doorloopbal 1-1. Verdedigend was de druk en de spanning groot en zaten we en nogal eens naast. Gelukkig werden onze missers niet in doelpunten omgezet.

Na de wissel speelden we eigenlijk iets minder goed. Toch was daar plotseling de voorsprong gescoord door Sanne uit een goede doorloopbal 2-1. Oranje Wit was nog niet verslagen en het zou misschien toch een lastige ochtend worden want als snel na de 2-1 maakten onze gasten uit Dordrecht weer gelijk en stond er een 2-2 op het scorebord.

Het baltempo ging wat omlaag en er werd wat statisch gespeeld. Onze Good Luckers wilden eerst de bal toegespeeld krijgen maar dit kan natuurlijk pas nadat je vrijgelopen bent en niet daarvoor. Dit leverde nogal eens balverlies op. Maar toch na enkele kansen gemist te hebben was daar een mooi afstandschot van Brian die de ruststand op 3-2 zette.

We waren er nog niet gerust op en moesten zeker nog een keer scoren in de tweede helft. Duidelijk was te zien dat de kinderen wat last kregen van de bibberritus ofwel spanning. Het goede spel uit de 1e helft zakte verder weg. Er waren foute pases maar ook enkele goede. Uit één van deze pases kwam een doelkans maar dit schot werd vanachteren geblokt dus was daar de terechte strafworp. Rosanne legde aan en tergend langzaam rolde de bal over de korf....mis...nee toch rolde de bal door het kunststof en was het 4-2.

De buit was binnen en de wedstrijd werd professioneel uitgespeeld en we kwamen niet meer in gevaar. Na het eindsignaal was de vreugde enorm! Wie had dat ooit kunnen denken in september toen de competitie met enkele forse nederlagen begon. Nu de terechte kampioen!

We hebben het geflikt! Goed gedaan kanjers!