Wedstrijden > Voltreffers 2 - Good Luck 2

Datum: 5 maart 2005

Good Luck 2 levert grote wanprestatie in Oosterhout

Boven dit stukje had moeten staan: ‘Good Luck 2 sluit zaalseizoen in stijl af’. Helaas kwam hier helemaal niets van. In Oosterhout speelde Good Luck 2 zo slecht, dat er zelfs verloren werd van hekkensluiter De Voltreffers; 7-6.

Good Luck - zonder Myrna van Brussel en Arie Jan Hartensveld - begon aanvankelijk nog wel goed. De eerste aanval was een lange aanval en leverde ook een goed doelpunt op. Dat was echter het enige lichtpuntje van de dag. Het verdedigende spel klopte op zich nog wel, maar aanvallend was Good Luck zeer slordig. Er werd geen tijd genomen voor het opzetten van een goede aanval en de kansen werden bijna allemaal om zeep geholpen. De Voltreffers konden op deze manier ook gemakkelijk bijblijven en bij 4-4 klonk het rustsignaal.

In de rust werd getracht de ploeg op scherp te zetten. Iedereen was ontevreden over het vertoonde spel. De tweede helft ging Good Luck echter gewoon door waarmee het bezig was. Kansen werden er nog wel gecreëerd, maar op kinderlijke wijze gemist. De Voltreffers - wat feitelijk veruit de zwakste ploeg is uit de poule - begonnen klaarblijkelijk te beseffen dat er kansen lagen en half in de tweede helft stond het 6-6. Coach Wilko Kattestaart bracht Jessica de Vos en Maarten Vijfhuize in voor respectievelijk Thea Melaard en Gijsbert Gille. De invallers maakten het aanvalsspel wel ietwat beter, maar konden ook niet het verschil maken. Het valt ook niet mee om in te vallen bij een team waarin iedereen ondermaats speelt. De ploeg uit Oosterhout nam een 7-6 voorsprong en het leek er niet op dat Good Luck nog langszij zou komen. Dat gebeurde ook niet en bij het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter, die zeker niet de schuld mocht krijgen van het verlies, stond Good Luck met lege handen.

Een beschamende nederlaag voor het team van Wilko Kattestaart. Van deze tegenstander had hoe dan ook gewonnen moeten worden. Als men maar iets beter had gespeeld als men deed was dat ook zeker gebeurt. Maar als telt in dit geval niet. Dit is dan ook een beetje een smet op het zo geslaagde zaalseizoen. Wonder boven wonder zijn er echter nog wel kansen voor een gedeeld derde plaats, omdat zowel KCC als Scheldevogels hun wedstrijden gelijkspeelden.

Doelpunten Good Luck: Leonie Noteboom (1), Lindsay Abbas (1), Arno Doornhein (1), Ingmar Adam (1), Jeroen Kras (1) en Gijsbert Gille (1).