Wedstrijden > Good Luck C2 - Sporting Delta C4

Datum: 20 november 2010
Tekst: Kees Anemaat

Good Luck C2 - Sporting Delta C4

Alweer de derde wedstrijd in de zaal, Gijs is alleen, en na wat rekoefeningen maakt hij de opstelling bekend. In de aanval start Anouk, Marieke, Chantel en Jachinta (de laatste twee spelen als heer), in de verdediging start Rosanne, Laura, Glenn en Frederique (ook zij speelt als heer). Op de bank zitten de eerste helft Lisanne en Jochem.

Wij starten een beetje onzeker en al snel staan we 0-3 achter en het zijn vooral de kansen kort bij de korf die er bij Sporting Delta goed invallen, na wat aanwijzigingen van Gijs zitten we er in de buurt van de korf korter op en laten ze wat verder bij de korf gewoon spelen en proberen alle doorloopballen gewoon op te vangen. Er is één meisje (die bij Chantel stond) die van afstand toch ook erg zuiver is 0-4, en weer gaan we wisselen. En dan toch weten we na een klein beetje te korfballen (met een te laag tempo) via Marieke de nul van het bord te poetsen1-4. We kunnen er helaas maar kort van genieten en effe later staat het weer 1-5. We zullen toch snel wat moeten gaan doen voor de rust anders is het leed straks niet te overzien Gijs kan de aanval bijna niet steunen doordat het ook nu nog steeds belangrijk is dat de verdediging niets weggeeft en daar is veel op getraind en we hebben wel wat achterstand opgelopen maar veel belangrijker is dat er tot nog toe geen domme fouten zijn gemaakt. De aanval nu, weer met Rosanne, Frederique, Glenn en Laura laten dan de moed ook niet zakken en weten ook voor rust nu nog een keer de korf te vinden 2-5. We gaan met een tussenstand van 2-6 de rust in.

In de rust krijgen we te horen dat we allemaal in de verdediging goed ons best doen maar dat het tempo veel te laag is daar moet wat aan gebeuren anders kunnen we wel inpakken, ook krijgen we nog even bezoek van Kees. Die graag Gijs even wil helpen met het aansporen van een vak. Nadat de wissels zijn bekend gemaakt Lisanne en Jochem komen erin voor Jachinta en Marieke. Nog snel wat drinken en daarna weer starten met de tweede helft.

De scheids (Jeroen) loopt het veld op en we zullen moeten gaan starten. Nog denkend aan de eerste helft (2-6 ) gaan we starten en geven de eerste vijf minuten nog twee punten weg afstandsschot waarbij Glenn net te laat was 2-7 en een doorloopbal waarbij Laura net niet brutaal genoeg was om ertussen te kruipen 2-8. Even snel wisselen van helft en het is Frederique die vanaf de middellijn dwars door het veld heen gooit net rechts van de korf waar Rosanne opduikt en hem er gelijk ingooit 3-8 (deze aanval duurt ongeveer 10 sec) we hebben het tempo weer gevonden. Ook de verdediging word lekker aangestuurd door Gijs en zij weten de bal snel te onderscheppen waarbij Gijs de omschakeling aardig op orde heeft en de bal snel terug bij de aanval is, deze worden ook lekker onder druk van Kees gehouden en het is even rondspelen en aan de voorzijde van de korf aanvallen en het is nu de beurt aan Laura die via een korte kans scoort en er 4-8 van maakt.

Het is nu de beurt aan Chantel om de achterstand te verkleinen en die maakt er 5-8 van nu we weer volop aan het korfballen zijn met een redelijk hoog tempo krijgt het publiek het ook weer naar hun zin en laten dan ook steeds meer van zich horen, wat weer een uitwerking heeft op de kids die nog meer hun best gaan doen het is schot na schot en in de afvang weet die kleine Glenn ook steeds zijn mannetje te staan we spelen op dit moment van de wedstrijd echt met z’n allen er is er geen één die onderdoet voor de ander en het word een steeds meer spannende wedstrijd. Met nog 6 minuten op de klok weet de tegenpartij zich nog even te hervatten en maken er 5-9 van, maar met de verdediging op orde en die heeft de bal al heel snel onderschept gaat de bal weer onze aanval in en met een ontketende Jochem die bij balverlies de bal elke keer weer weet te vinden voor hij de middellijn heeft bereikt is het Lisanne die voor de laatste keer het scorebord mag laten veranderen in 6-9 (eindstand) hebben we wel verloren maar mogen we met opgeheven hoofd het veld verlaten, en hebben we er in de tweede helft toch nog een echte wedstrijd van gemaakt. Kids bedankt voor de leuke wedstrijd.