Wedstrijden > Good Luck E1 - Conventus E1

Tekst: Thea van Sliedrecht
Foto('s): Agnes Boeter

Good Luck E1 - Conventus E1

Het zonnetje scheen aan de heldere blauwe lucht en Good Luck E1 had zin in de wedstrijd. Werden ze alleen kampioen of met PKC/Hagero E7?

Good Luck startte met in de aanval Rif, Job, Sanne en Quinty. Gelijk in de eerste minuut opende Quinty de score met een doorloopbal, aangegeven door Sanne 1-0. Het aanvallende vak speelde de bal goed rond en Rif scoorde met een schot de 2-0. Job kreeg nog een paar kansen, maar deze gingen er helaas niet in. Daarop scoorden Sanne en Rif (2x), na goed samenspelen, op aangeven van Quinty met een doorloopbal respectievelijk de 3 , 4 en 5-0. Een mooie stand om te wisselen van vak en de kans te geven aan Sophie, Jara, Thomas en Nikki om te scoren. Jara scoorde met een doorloopbal aangegeven door Sophie de 6-0. Helaas gingen de kansen van Nikki er niet in. Thomas tekende met een schot de 7-0 en Jara bepaalde de ruststand met een schot op 8-0. Na de rust zakte Good Luck een beetje in. Job, Sanne, Milou B. en Rianne begonnen in de aanval en Milou B. scoorde met 3 schoten een hattrick op goed aangeven van Sanne, Rianne en Job (knap gedaan hoor!). Stand 11-0. De laatste 10 minuten van de wedstrijd braken aan en Sophie, Milou K. Jara en Thomas probeerden het nog wel, maar kwam niet meer tot scoren. Good Luck E1 was al een beetje bezig met hun kampioenschap en vergaten te verdedigen. Het tegendoelpunt viel 11-1. De coach van Conventus hield de moed er in en spoorde zijn team aan met de magische woorden: en nu op naar de gelijkmaker!! Helaas kwam dat een beetje te laat, want het eindsignaal klonk. Good Luck E1 verzamelde zich op het veld in een hele grote kring, voordat zij onder luid applaus van de toeschouwers een ereronde renden. Jacco ontkurkte de kinderchampagne om de overwinning en het kampioenschap te vieren. Hierna ging E1 naar de kantine om hun welverdiende kampioensmaaltijd te nuttigen (patat met een frikandel of kroket). Coach Dick vond dat ze een goede eerste helft hadden gespeeld en E1 er aan toe is om een klasse hoger te gaan spelen. Coach Jacco vond dat ze beter hadden rond gespeeld dan vorige week en was heel trots op zijn team. Jara, Milou K, Milou B, Rianne, Sophie, Thomas, Quinty, Rif, Sanne, Nikki, Job, Dick en Jacco: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Met nog 1 wedstrijd te gaan is de stand:
1. Good Luck E1 met 5 gewonnen wedstrijden - 50 doelpunten voor en 1 tegen – op 10 punten
2. PKC/Hagero E7 met 3 gewonnen wedstrijden - 9 doelpunten voor en 6 tegen – op 7 punten

Spelers: Jara Anemaat, Milou Boeter (wissel 1e helft ), Rianne de Bruin (wissel 1e helft), Thomas van Driel, Rif Hoogenboom (wissel 2e helft), Sophie Kardux, Milou Krijger (wissel 1e helft), Nikki van der Made (wissel 2e helft), Quinty van Sliedrecht (wissel 2e helft), Job Visser en Sanne de Vos.

Coaches: Dick Boeter en Jacco de Vos