Wedstrijden > DeetosSnel E2 - Good Luck E1

Datum: 4 februari 2012
Tekst: Jacco de Vos

DeetosSnel E2 - Good Luck E1

Op voorhand wisten we dat het een moeilijke wedstrijd zou worden (aangezien we de thuiswedstrijd hadden verloren), maar ook de weersomstandigheden werkten niet mee. Maar met aangepaste snelheid en een klein mistbankje ter hoogte van de Haringvlietbrug, hadden we een goede reis. Nikki en Quinty waren er deze keer niet bij.In de aanval begonnen deze keer Job, Thomas, Milou B. en Sanne. We lieten de bal lekker rondgaan, en kwamen verdedigend niet echt in de problemen. Jara wist heel veel ballen te onderscheppen, zodat we lekker konden aanvallen. Ook kregen we nog een vrije bal mee, nadat Sanne met de handen werd tegengehouden door haar tegenstandster. Nadat we van vak hadden gewisseld, kwamen Rif, Jara (als heer), Milou K. en Sophie in de aanval. Al vrij snel scoorde Rif via een schot de 0-1. Toen de coaches al dachten dat we met deze stand gingen rusten (er stond nog 1 minuut op de klok), leden we slordig balverlies en een tegendoelpunt. Zodoende was de ruststand 1-1.Nadat in rust was aangegeven dat we de betere ploeg waren, begon de 2e helft met Rianne in de plaats van Milou B. Na enkele aanvallen was het Sanne die naar buiten trok en flink op de huid werd gezeten door tegenstandster. Ze trok naar binnen en werd met een mooie dieptebal aangespeeld door Rianne en vrij gezet voor de korf. Ze dacht te kunnen scoren, maar werd onreglementair afgestopt, een strafworp. Deze werd jammerlijk genoeg gemist. Even later was Job aan de beurt. Hij stond helemaal vrij onder de paal, en toen de bal in de verdediging werd onderschept, wist Rif hem te bereiken via een lange bal, en kon Job scoren (na eerst nog een keer gemist te hebben).Na van vak gewisseld te hebben, was het een kwestie van de wedstrijd uit te spelen. Geen bal verlies leiden en zuinig omgaan met de kansen. De scheidsrechter wilde de tegenpartij ook nog even helpen, door het samen uitbrengen van de bal van Job en Rianne af te keuren in verband met lopen. Hier lieten we ons echter niet door beïnvloeden en Rif wist even later via een afstandschot (met een hoofdschuddende Dick op de achtergrond) de 1-3 te scoren.Samen met de coaches van de tegenpartij, kwamen we tot de conclusie dat het een hele leuke wedstrijd was.Door deze overwinning en een van onze beste wedstrijden van deze competitie staan we op een gedeelde 2e plaats.

Coaches: Dick Boeter en Jacco de Vos