Wedstrijden > TOGO 2 - Good Luck 2

Datum: 2 april 2005

Good Luck 2 doet zichzelf te kort bij TOGO

Op 2 april speelde Good Luck 2 de lastige uitwedstrijd bij TOGO in Goes. De thuiswedstrijd werd kansloos verloren. Toen verdedigde TOGO zwaar achter en ook nog eens met een flinke dosis fysiek geweld. Good Luck had verwacht dat dit ook vandaag zou gebeuren, maar dit bleef uit. De Good Luck-ers konden lekker spelen tegen TOGO en qua kansen was Good Luck de betere ploeg. Het mankement van de ploeg is echter dat men moeite heeft met scoren. Koploper TOGO 2 kon daardoor ontsnappen aan een nederlaag en won de wedstrijd uiteindelijk veel te ruim; 12-7.

De korfballers van Good Luck 2 hadden zich goed voorbereid op de wedstrijd tegen TOGO. Coach Wilko Kattestaart had in de aanloop naar de wedstrijd diverse tactische trainingen gemaakt om het achterverdedigen van de ploeg uit Goes in die kiem te smoren. In de vorige confrontatie had Good Luck namelijk erg veel moeite met dit ziekelijke spelletje wat TOGO al een paar jaar speelt. Vandaag bleek echter dat TOGO wat minder deed om de paalpositie te behouden en Good Luck kon lekker ballen. TOGO zette aanvallend weinig neer en tot 2-2 gingen beide ploegen gelijk op. Vlak voor rust scoorde TOGO twee maal, waarop Good Luck in de laatste seconde van de eerste helft tegen scoorde. Ruststand 4-3.

Ondanks dat het in de thuiswedstrijd al gespeeld was bij rust, was men niet tevreden over deze ruststand. Good Luck kreeg meer kansen dan TOGO, alleen werden deze niet benut. Gezien het spelbeeld was het geheel niet ondenkbaar om de punten naar Middelharnis mee te krijgen en met deze boodschap stuurde coach Wilko Kattestaart zijn team ook het veld in. Via Lindsay Abbas kwam de ploeg ook op gelijke hoogte, maar TOGO bleef steeds aan de goede kant van de score staan. Bij een achterstand van 8-7 kreeg Good Luck een belachelijke strafworp tegen. TOGO benutte deze gretig en grote woede was er op de scheidsrechter. Deze dreigde even later op zijn beurt om Arno Doornhein vanwege ‘fysiek geweld’ uit het veld te sturen. Gelukkig kon de man omgepraat worden en kon Good Luck in dezelfde samenstelling verder. TOGO liep verder weg en bij 11-7 wisten de Good Luck-ers wel dat het er niet meer inzat. Uiteindelijk floot de scheidsrechter bij 12-7 voor het laatst.

Vooraf werden de winstkansen van Good Luck laag ingeschat, maar deze bleken er zeker te zijn. Men had de punten erg goed kunnen gebruiken, maar als je slechts zeven maal weet te scoren is de kans dat je wint erg klein. Verder hadden een aantal spelers verdedigend alerter moeten zijn. Volgende week speelt Good Luck thuis tegen hekkensluiter VIOS 2. Een wedstrijd waarin winst zeer wenselijk zou zijn. Hopelijk lukt dat en kan men volgende week wel in de vuistjes knijpen.

Doelpunten Good Luck: Lindsay Abbas (3), Kim Noteboom (1), Arno Doornhein (1), Ingmar Adam (1) en Gijsbert Gille (1)