Wedstrijden > Good Luck F1 - ADO F1

Tekst: Agnes Boeter
Foto('s): Agnes Boeter

Wat een wedstrijd

Zaterdag 3 maart stond de voor ons belangrijke thuiswedstrijd tegen ADO F1 op het programma. De uitwedstrijd hadden we met 6-1 verloren dus we waren wel gebrand op revanche. Het doelsaldo van ADO was 130 doelpunten voor en 13 tegen en wij wilden toch wel zorgen dat er meer tegendoelpunten bij hun kwamen te staan. Desi was er jammer genoeg niet bij, zij had een feestje.

We begonnen heel fel en kwamen met 1-0 voor door een doelpunt van Fabian, we waren fel op de bal en verdedigden als leeuwen vooral Thijs en Youp onderschepten heel veel ballen. ADO wist niet wat hun overkwam. Echte tegenstand en ze wisten even niet wat ze moesten doen. Door twee doelpunten van ADO werd het 1-2 achter. In de tweede tien minuten kwam Rick in het veld en hij scoorde 3 maal en de stand was 4-2 voor. Vlak voor rust scoorde ADO nog een tegendoelpunt maar de eerste helft was voor ons 4-3.

Na rust konden wij het tempo even niet meer bijhouden en liep ADO uit naar 4-6. Aan beide kanten ontstonden er kansen maar de bal ging er niet meer in. Doortje schoot nog van dichtbij de 5-6 in, maar vlak daarna scoorde ADO weer en met nog twee minuten te spelen stond er een stand van 5-7 op het scorebord. In de laatste minuut scoorde Rick met nog een doelpunt de 6-7. Vlak daarna klonk het eindsignaal van de scheidsrechter maar wat een wedstrijd. Jongens en Doortje jullie mogen trots op jullie prestatie zijn en het mooiste compliment kregen we van de coach van de tegenstander die tegen ons zei "Bedankt voor de tegenstand, dit was een leerzamer wedstrijd voor iedereen". Een gelijkspel had misschien verdiend geweest.

Spelers: Doortje, Fabian, Rick, Thijs en Youp