Wedstrijden > Good Luck 3 - Oranje Wit 9

Datum: 10 maart 2012
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 3 knokt zich naar verdiend punt

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Oranje Wit 9 op het programma. Een bijzonder lastige wedstrijd want de heen wedstrijd werd met zeer ruime cijfers verloren 18-4 of zo iets. Angstig? Nee... want we hebben in Dordrecht wel heel veel kansen gemist. Getergd wel omdat we ons niet wilden laten slachten en zeker na het verlies van vorige week (6-5 Ado 5) wilden we gewoon bij blijven.

Good Luck begon met de inmiddels bekende opstelling Leonie, Anouchka, Harm en Adwin en in het andere vak Maert, Kees, Els en Bregje. Het duurde even voordat de wedstrijd op gang kwam maar toen stond er ook de 1-0 op het bord door een schot van Adwin. Redelijk snel hierna de gelijkmaker en toen nam Oranje Wit het heft in handen. Het liep makkelijk uit naar een 1-4 voorsprong en het leek erop dat er weer een slachting ging volgen. Met een aantal goede goals deden we weer wat terug, o.a. een vrije bal van Leonie, een schot van Maerten. Bij rust was het verschil niet groot 6-7 we hadden ons weer terug in de wedstrijd geknokt.

De tweede helft bleef het derde lekker bij en zo stond er in de voorlaatste minuut 8-9 op het bord. Lange aanvallen en de rust bewaren, kansje komt vanzelf. Anouchka maakt van dichtbij de korf de 9-9. De goed fluitende scheidsrechter de Vos gaf het signaal dat de laatste minuut in was gegaan. Oranje Wit nam de uitbal en scoorde gelijk de 9-10, jammer want het zag er toch echt naar uit dat weer een partij verloren zou gaan. Good Luck nam de laatste uitbal van de wedstrijd en Bregje ging op snelheid vanuit de hoek van het veld. Ze was zo snel dat ze haar tegenstander helemaal gek liep en ze maakte de doorloopbal dan ook prima af 10-10. Direct daarna klonk dan het eindsignaal en had het derde een prima prestatie neergezet met deze revanche voor de forse nederlaag.

Volgende week staat de moeilijke uitwedstrijd tegen kampioen Olympia op het programma dus waarschijnlijk geen stukje dan...