Wedstrijden > Good Luck E1 - Sporting Delta E3

Datum: 14 april 2012
Tekst: Jacco de Vos

Good Luck E1 - Sporting Delta E3

Vooraf wisten we dat alles mogelijk was tegen deze ploeg. In de zaalcompetitie hebben we zowel verloren als gewonnen van dit team. In de aanval begonnen we met Milou B., Nikki, Jara (heer) en Rif, de verdediging bestond uit Milou K., Sophie, Rianne (heer) en Thomas, en op de bank zaten Quinty en Sanne.

We zouden net zoals vorige week, beginnen met de 2e helft. Dat betekent lekker fel op de bal, goed ronddraaien en goed gooien en vangen. En dat deden we ook, Sporting Delta had hier moeite mee, gingen/moesten moeilijke ballen gooien, die wij dan konden onderscheppen.

Nadat we al een aantal kansjes gehad hadden, was het Rif die via een doorloopbal de stand op 1-0 bracht. We bleven fel op de bal en gaven in de verdediging weinig weg. Even later was het Jara die via een schot de stand op 2-0 bracht.

Toen was het rust, na nog wat kleine aanwijzingen kwamen Quinty voor Nikki en Sanne voor Milou B. voor de 2e helft in het veld. Het team van Sporting Delta was in de rust waarschijnlijk goed aangepakt, want zij waren veel feller in de 2e helft. Wij hadden hierdoor moeite met gooien, waardoor er meer balverlies was.

Sporting Delta kreeg meer kansjes en even later scoorden zij de 2-1. Nu was het zaak om de wedstrijd uit te spelen. Ondanks dat het spel rommeliger werd, kregen we geen doelpunten meer tegen, en wisten zo deze wedstrijd te winnen.