Wedstrijden > Korbatjo D2 - Good Luck D

Datum: 1 september 2012
Tekst: Jacco de Vos

Korbatjo D2 - Good Luck D

Een nieuw seizoen, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Deze eerste wedstrijd moesten we spelen tegen Korbatjo D2, op gras. Het team is grotendeels hetzelfde gebleven. Nikki is gaan voetballen en Jasmijn is weer gaan korfballen (na 2 jaar in Canada gewoond te hebben). Vooraf hadden we afgesproken dat we met de 2e helft zouden beginnen, omdat deze bij ons altijd beter is.

Toen de scheidsrechter na een klein half uur te laat arriveerde (hij had in de file gestaan), konden we beginnen aan de wedstrijd. In de aanval begonnen we met Jara (heer), Milou K. (heer), Milou B. en Sophie. De verdediging bestond uit Thomas, Rianne (heer), Quinty en Sanne.

In het begin waren we duidelijk nog niet gewend, we waren te slap, er werd slecht gegooid en gevangen. In de aanval konden we de bal niet in de ploeg houden, en zo kwamen we al snel achter met 1-0 (al was deze volgens ons verdedigd). Dit kon de aanval niet op zich laten zitten en al snel scoorde Milou K. via een schot 1-1. Na van vak te hebben gewisseld, was de verdediging erg scherp, de tegenstander kon geen echte kansen creeren. Jammer was alleen dat we moeite hadden om de bal naar de aanval te brengen, en als de bal in de aanval was, dat deze hem erg snel weer kwijt waren.

In de rust konden de coaches de verbeterpunten aanstippen. Er moest meer inzet worden getoond, beter gegooid en gevangen worden en de bal sneller rond laten gaan. Na rust kwamen Jasmijn en Rif voor Milou B. en Sophie. Het spel werd beter en we hadden de tegenstander in bedwang. Als snel scoorde Rif via een doorloopbal de 1-2.

Na weer van vak te hebben gewisseld kregen we enkele goede kansen. Via diepteballen kwam onder andere Thomas een paar keer vrij onder de paal, maar hij wist jammer genoeg niet te scoren. Nadat de bal vanuit de verdediging was gekomen, werd deze snel onder de paal gebracht, en kon Sanne van dichtbij via een schot de 1-3 scoren. In een van de aanvallen daarna, kregen we iemand onder de paal met de bal en kon Sanne via een doorloopbal de 1-4 scoren en zo de eindstand op het bord brengen.

Conclusie: de tweede helft is onze beste helft en afspreken dat we met de 2e helft werkt niet altijd.