Wedstrijden > Good Luck 1 - Oranje Zwart 1

Datum: 16 april 2005

Goed herstel van Good Luck

De korfballers van Good Luck 1 kregen de mogelijkheid om zich te revancheren op de thuisnederlaag van vorige week. Dit moest gebeuren in opnieuw een thuiswedstrijd en wel tegen Oranje Zwart uit Mijnsherenland. Tot zo’n 2 jaar geleden was het meestal Oranje Zwart die aan het langste eind trok bij deze wedstrijden. De laatste jaren heeft Good Luck zich goed ontwikkeld en de laatste drie wedstrijden resulteerden in overwinningen voor de Flakkeese korfbalformatie. Tegenvaller was echter het feit dat Nico Overduin vanwege ziekte niet beschikbaar was. Jeroen Kars was zijn vervanger en in de wedstrijd werd al snel duidelijk dat hij deze middag een waardige vervanger bleek. Good Luck begon goed aan de wedstrijd en met geduldig combinatiespel werd een voorsprong opgebouwd. Deze liep op tot 4-0 en er was sprake van een duidelijk overwicht. Dit was voor Oranje Zwart het signaal om de tactiek om te gooien. Men ging massaal achterverdedigen en terugzakken naar de korf. Bij goede weersomstandigheden is dit vrij eenvoudig op te lossen, maar met de wind en regen zorgde dit voor problemen bij Good Luck. Grootste verliezer was echter het publiek, want de snelheid werd totaal uit de wedstrijd gehaald. Helaas had dit spel nog enig effect, want sinds deze omschakeling bleef Oranje Zwart gelijk opgaan. Bij rust had Good Luck nog een voorsprong van 6-3, maar deze bood nog geen garantie voor een uiteindelijke eindoverwinning. Gelukkig pakte Good luck de draad in de tweede helft snel op en door doelpunten van Marcel Kievit en Myrna van Brussel werd de voorsprong vergroot. Enkele keren probeerde Oranje Zwart nog om het tij te keren, maar vrij eenvoudig kon Good Luck de voorsprong behouden. Doordat de weersomstandigheden verbeterden ging het schot ook veel beter lopen en werd de wedstrijd het aanzien nog enigszins waard. Jan-Willem de Vos en Marcel Kievit schoten in de slotfase met scherp en bij het eindsignaal stond de acceptabele eindstand van 14-9 op het scorebord. Volgende week hoopt men deze lijn vast te houden wanneer men aantreed tegen hekkensluiter Seolto.

Doelpuntenmaker(s): Marcel Kievit (5), Jan-Willem de Vos (4), Liesbeth Los (2), Britt Abbas (1), Myrna van Brussel (1), Arjan Zondervan (1)