Wedstrijden > Good Luck D - PKC D7

Datum: 8 september 2012
Tekst: Jacco de Vos

Good Luck D - PKC D7

De 2e wedstrijd van deze competitie wilden we de winst in de eerste wedstrijd een goed vervolg geven. In de aanval begonnen we met Rif, Jara (heer), Jasmijn en Quinty. Doordat de tegenstander lekker fel op de bal was, kregen wij enkele goede kansen via diepteballen, jammer genoeg ging de bal er niet in. Ook hadden we dankzij de felheid van de tegenstander, moeite om de bal van de verdediging naar de aanval te brengen.

De verdediging bestaande uit Milou K. (heer), Rianne (heer), Milou B. en Sophie wist de nul te houden, zodat we met een stand van 0-0 gingen wisselen van functie. Zodra Good Luck de bal sneller liet rond gaan, ontstonden er goede kansen, en was het Milou K. die via een doorloopbal de 1-0 wist te scoren. Even later was het Sophie die van dichtbij de 2-0 via een schot op het scorebord bracht. Ondanks dat de meeste van onze spelers groter waren dan de tegenstanders, hadden wij meer moeite met de bal te gooien en te vangen. Zij stonden erbij ons bovenop, terwijl wij meestal op ruime afstand stonden te blokken. PKC wist vlak voor rust een keer te scoren, zodat we met 2-1 gingen rusten.

Na het gebruikelijke praatje van de coaches in de rust, kwamen na rust Thomas en Sanne voor Milou K. en Quinty in het veld. Door twee momentjes van onoplettendheid in de verdediging, wist de tegenstander 2 keer te scoren. Gelukkig wist Rif tussendoor ook een keer te scoren via een schot, zodat de stand 3-3 was. Good Luck kon dat niet op zicht laten zitten, aangezien wij toch wel het betere van het spel hadden en de meeste kansen en was het Jara die via 2 schoten de stand op 5-3 bracht.

Na weer gewisseld te hebben van functie veranderde er aan de stand niets meer, zodat we ook onze 2e wedstrijd in winst wisten om te zetten. Conclusie: We hebben een leuk team, en als we de bal snel rond laten gaan, krijgen we veel kansen en kunnen we het verschil maken. Ook zullen we feller op de bal moeten worden.