Wedstrijden > Oranje Zwart D1 - Good Luck D

Datum: 15 september 2012
Tekst: Jacco de Vos

Oranje Zwart D1 - Good Luck D

Nadat de E2 voor ons had gespeeld en jammer genoeg verloren, was de D1 aan de beurt. In de aanval begonnen we met Rif, Sanne (heer), Sophie en Quinty. Ondanks dat we niet fel genoeg waren, konden we de bal aardig rondspelen, maar de kansen gingen er niet in. Good Luck had veel kansen via doorloopballen, diepteballen en schoten, maar we waren veel te onrustig in de afwerking.

De verdediging die bestond uit Jara (heer), Thomas, Jasmijn en Milou K., zat goed in elkaar. De tegenstander had moeite om de bal rond te spelen (ging ook erg langzaam), en wist bijna geen kans te creeeren. Zodoende werd er met een stand van 0-0 gewisseld van functie.

Het spelbeeld veranderde nauwelijks, veel kansen voor ons en nauwelijks voor de tegenstander. Aan het einde van de 1e helft was het uiteindelijk Jara, die via een doorloopbal het gaatje wist te vinden, 0-1.

Na de rust met Rianne en Milou B. voor Jara en Jasmijn gingen we verder met het creeeren van kansen. In tegenstelling tot de 1e helft, werden de kansen nu wel benut. Rif bracht via een schot de 0-2 op het scorebord en daarna waren het Quinty (doorloopbal) en Sanne (schot) die de 0-3 en 0-4 maakten. Na van functie gewisseld te hebben, veranderde het spelbeeld nauwelijks. Veel kansen via diepteballen en doorloopballen. Milou K. (doorloopbal), Rianne (schot) en ook Thomas via een schot brachten de eindstand van 0-7 op het bord.

Good Luck was heel de wedstrijd de betere partij, al wisten we dat in de 1e helft niet in doelpunten om te zetten. Leuk detail is dat er 7 verschillende doelpunten makers waren, al hadden er wel minimaal 10 meer in gemoeten. Na 3 wedstrijden hebben we nog geen punt verloren, over 2 weken staat de lastige wedstrijd tegen DSO op het programma, deze thuiswedstrijd kan wel eens beslissend zijn om het kampioenschap.