Wedstrijden > Zaamslag 1 - Good Luck 1

Datum: 22 september 2012
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest van zichzelf in Zaamslag

Zaterdag 22 september reisde de selectie van Good Luck af naar Zaamslag in Zeeuws Vlaanderen. Vooraf stonden de ploegen op de eerste en tweede positie van de ranglijst. De herfst was begonnen, maar het weer was zomers en nagenoeg windstil. De korfballers uit Middelharnis begonnen mat aan de wedstrijd en dit bleef de ploeg zich de hele strijd achtervolgen. Zaamslag sloeg een gat van 2 punten door scherp te beginnen. Good Luck bleef achter de feiten aan lopen, maar knokte zich voor rust nog terug tot 5 - 5. Een ongelooflijk matige tussenstand met deze weersomstandigheden.

De eerste vijf minuten van de tweede helft waren voor Good Luck en nam de voorsprong. Daarna ging de ploeg uit Middelharnis veel fouten maken en hield zich niet aan de vooraf gemaakte afspraken. Sommige spelers konden het opbrengen om hard te werken, maar dat was deze dag niet genoeg. Het collectief faalde en ook de wissels gingen mee in de chaos van het spel op dat moment. Zaamslag won uiteindelijk terecht met 10 - 7. Good Luck speelt aanstaande zaterdag in Hellevoetsluis tegen 't Capproen 1 en 2 en zal zich voor deze wedstrijd aanzienlijk beter moeten prepareren dan tegen de Zeeuwse formatie.