Wedstrijden > Sporting Delta E3 - Good Luck E1

Datum: 29 september 2012
Tekst: Alianne van Welsenis

Sporting Delta E3 - Good Luck E1

Zaterdag 29 september speelde Good Luck E1 tegen Sporting Delta E3 in Dordrecht. Hoewel we onze Anne moesten missen vandaag, zat Good Luck meteen goed in de wedstrijd. Sporting Delta had moeite om de bal in het team te houden, doordat aanvoerder Thijs ontzettend snel over het veld 'vloog' en veel ballen onderschepte.

Het eerste kwart werd er goed overgespeeld, Mandy van Dijk kreeg een kans, die ze geweldig pakte, maar helaas rolde hij er net niet in. Romy ging de goed strijd aan met haar tegenstandster, en vele ballen waren dan ook voor haar. Mandy Krijger, die van te voren had beloofd te gaan scoren, maakte al snel haar belofte met een prachtig schot waar. 0-1. Maar het werd spannender, Sporting Delta kreeg nog een paar kansjes, maar miste elke keer. Totdat Wout de bal weer mooi uit de lucht haalde in het verdedigingsvak, hem doorspeelde naar de aanval en Sam met een mooi schot zorgde voor een 0-2 voorsprong. Bedankt Sam, zo gingen we met een goed gevoel de rust in.

Na de rust was Sporting Delta sterker, maar Nathalie liet zich niet van de wijs brengen, en ving alle moeilijke ballen, en speelde ze goed door. Roeland kwam er na de rust fris in, en speelde goed samen met Sam, Romy en Mayke. Helaas kreeg Sporting Delta deze keer weer een kans waarmee ze nu wel scoorden. 1-2. Wat een spanning! We hadden weer balverlies, weer een schot van Sporting Delta, maar werd dit keer verdedigd door Mayke, dus hadden we weer de bal.

De coach riep op om goed over te gooien en te vangen, zodat we balbezit hielden. Ondanks de spanning bleven de spelers van Good Luck koelbloedig, en hebben ze de tweede helft goed uitgespeeld. Een mooie wedstrijd met 1-2 winst!