Wedstrijden > Good Luck D - DSO D1

Datum: 29 september 2012
Tekst: Jacco de Vos

Good Luck D - DSO D1

Afgelopen zaterdag 29 september, moesten we aantreden tegen DSO D1. Vooraf was dit een spannende wedstrijd, aangezien de uitslagen en stand voorspelden dat dit de wedstrijd tussen de 2 kampioenskandidaten was. Ook wilden we weleens winnen van DSO, aangezien we vorig seizoen 4 keer verloren hadden van hun.

In de aanval begonnen we met Rif, Rianne (heer), Jasmijn en Sophie. We speelden de bal lekker rond in de aanval, en in de verdediging die bestond uit Jara (heer), Milou K. (heer), Sanne en Milou B. kwamen we nauwelijks in de problemen. Al vrij snel was het Rianne die via een schot de score opende. DSO kwam er niet aan te pas en was het Jasmijn die via een doorloopbal haar eerste doelpunt maakte. Doordat we lekker fel waren (iets wat nog wel eens ontbreekt), kwam ook al vrij snel het derde doelpunt via een doorloopbal van Rianne. Na van vak te hebben gewisseld ging het aanvalsvak verder met ronddraaien. Kansen waren er wel, maar geen doelpunten.

In de rust konden de coaches alleen maar aangeven dat het goed ging, en dat we vooral zo door moesten gaan. Na de rust kwamen Quinty en Thomas in het veld voor Sophie en Milou B. (licht geblesseerd).

In het begin van de tweede helft gingen we verder met ons goede spel. Rif maakte via een doorloopbal de 4-0. Langzamerhand werd het spel wat slordiger, en werden er rare lange ballen gespeeld, en ook het plaatsen werd onnauwkeuriger. DSO kreeg iets meer kansen en wisten ook de 4-1 te scoren. Good Luck kon dit niet op zich laten zitten, en scoorde via schoten van Rianne en Rif de 5-1 en 6-1. Nadat DSO de 6-2 had gescoord werd er weer van vak gewisseld. Ondanks dat het spel minder was als in de eerste helft wisten Jara via een doorloopbal de eindstand van 7-2 op het scorebord te brengen.

Al met al hebben we een goede eerste helft gespeeld en een iets mindere tweede helft. Wel hebben we een goede stap gezet op weg naar het kampioenschap, dat we volgende week definitief kunnen binnenhalen.