Wedstrijden > 't Capproen 1 - Good Luck 1

Datum: 29 september 2012
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint met hard werken van 't Capproen

Zaterdag 29 september reisde de hele selectie af naar Hellevoetsluis waar van beide clubs het 1e en het 2e team elkaar troffen. Voor velen ook een gezellig weerzien van oude bekenden. Na de overwinning van het tweede was het aan de formatie uit Middelharnis om de twee punten veilig te stellen. Na het zwakke optreden van de week ervoor tegen Zaamslag moesten de koppies weer in de juiste richting gezet worden. Petra van der Valk, die vorig seizoen feitelijk afscheid had genomen van de selectie, begon door omstandigheden in de basis en deed het wederom zeer verdienstelijk. Good Luck nam in de beginfase duidelijk het voortouw en creëerde vele kansen, maar benutte ze helaas wederom niet. De ploeg uit Middelharnis bleef de hele wedstrijd door hard werken voor elke meter en elk doelpunt. Waar Good Luck gezien de kansenverhouding met rust vier doelpunten op 't Capproen voor het moeten staan ging het met 4 - 3 achterstand thee drinken.

In de tweede helft bleken de kansen wat schaarser en de Hellevoetse korfballers wat stugger. Gezien het spelbeeld aan het begin van het tweede bedrijf liep 't Capproen terecht uit naar 6 - 4. Een tactische wissel zorgde voor wat meer stabiliteit in de ploeg en daardoor kroop Good Luck dichterbij 't Capproen. Het was er op en erover. Na de aansluitingstreffer leek 't Capproen de handdoek in de ring te hebben gegooid, want kort daarop volgde de voorsprong voor Good Luck. De slotfase was wel wat onrustig, maar het harde werken van de korfballers uit Middelharnis werd uitbetaald. De scheidsrechter floot bij 7 - 9 af, een belangrijke overwinning voor Good Luck. Volgende week spelen Good Luck 1 & 2 thuis tegen respectievelijk ZKV en Fortis 4.