Wedstrijden > Good Luck 3 - Voltreffers 3

Datum: 6 oktober 2012
Tekst: Maarten Vijfhuize

Good Luck 3 sluit af met verlies

Omdat we niet de indruk willen wekken dat er alleen bij winst een verslag geschreven wordt, ook deze week een bijdrage. Zaterdag 6 oktober speelde Good Luck 3 alweer de laatste wedstrijd van het veldseizoen, thuis tegen Voltreffers. Beide ploegen hadden alle voorgaande wedstrijden gewonnen. Bij winst was Good Luck dus kampioen, bij gelijkspel of verlies waren we afhankelijk van de tegenstander, die pas over drie weken de laatste wedstrijd speelt.

Onder goede korfbalomstandigheden begon Good Luck enthousiast aan de wedstrijd, maar het was Voltreffers dat direct in de eerste aanval op 0-1 kwam. Good Luck was gewaarschuwd. De ploeg creëerde veel kansen, maar was te onrustig in de afwerking, iets wat we in de afgelopen weken vaker hebben gezien. De wedstrijd ging gelijk op tot 2-3, waarna Voltreffers een gaatje sloeg naar 2-5. Vlak voor rust kwam Good Luck met twee snelle doelpunten terug tot 4-5. Kwam er een nieuwe Houdini act? Het was in ieder geval nog niet gedaan.

In de rust werden de koppen bij elkaar gestoken voor een heuse tactische bespreking. Good Luck moest aanvallend slimmer spelen omdat de lange heren van Voltreffers teveel ballen onderschepten. Kees kwam in het veld voor Adwin. Good Luck probeerde de gelijkmaker te forceren, maar het was Voltreffers dat de voorsprong naar 4-6 bracht. Petra kwam in het veld voor Anouchka en Good Luck zette nogmaals aan. Het werd 5-6, maar de gelijkmaker wilde opnieuw niet vallen, waarna Voltreffers uitliep naar 5-8 en de wedstrijd voortijdig besliste. Adwin kwam nog in het veld voor Maarten om te proberen een doelpunt te forceren, maar de 6-8 kwam te laat, waarna scheidsrechter Kievit voor het einde floot.

Zo verloor Good Luck de laatste wedstrijd van het seizoen. De ploeg heeft hard geknokt, maar het wilde vandaag niet lukken. Met een beetje geluk (en het benutten van strafworpen) had er meer in gezeten, maar Voltreffers was als ploeg beter en dus de terechte winnaar. Geen kampioenschap, want wij verwachten niet dat deze tegenstander nog punten laat liggen in de resterende wedstrijden. De jonge ploeg van Good Luck 3 heeft desondanks een leuk veldseizoen gespeeld en gaat het in de zaal opnieuw proberen.