Wedstrijden > DSO D2 - Good Luck D

Datum: 5 januari 2013
Tekst: Jacco de Vos

DSO D2 - Good Luck D

Afgelopen zaterdag moesten we in Klundert aantreden tegen DSO. Aangezien de eerste wedstrijd was geëindigd in 20-1, waren de verwachtingen hoog. Daar tegenover stond, dat we de afgelopen 5 weken om verschillende redenen niet getraind hadden.

In de aanval begonnen we met Sophie, Quinty, Rif en Sanne (heer). De verdediging bestond uit Jasmijn, Milou B., Milou K. (heer) en Thomas. Ondanks dat we bij het wisselen van functie met 2-0 voorstonden via schoten van Rif en Sophie, was het spel matig. We waren niet geconcentreerd en het tempo was veel te laag. In deze kwart wist het aanvalsvak niet te scoren en de verdediging kreeg een doelpunt tegen, zodat we met een stand van 1-2 gingen rusten.

In de rust werd duidelijk gemaakt wat er beter moest: fanatieker zijn en sneller de bal rond laten gaan. Met Jara en Rianne voor Rif en Milou K. begonnen we aan de 2e helft. Het aanvalsvak na rust had de boodschap begrepen, het spel werd veel beter en er kwamen ook meer kansen. Zo werd het via een schot en een doorloopbal van Sophie 1-4 en was het even later Sanne, die er via een schot de stand op 1-5 bracht. Nadat er vak was gewisseld was het Jasmijn die in het laatste kwart nog via een schot wist te scoren (1-6).

Of de oliebollen nog in de weg zaten of iets anders, komende woensdag gaan we hard trainen om de volgende wedstrijd beter te korfballen.