Wedstrijden > Good Luck 1 - Scheldevogels 1

Datum: 19 januari 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint belangrijk duel van Scheldevogels

Zaterdag 19 januari was een zeer goed gevulde Staver het decor voor het duel tussen Good Luck en hekkensluiter Scheldevogels uit Bergen op Zoom. Een belangrijk duel in de onderste regionen van de derde klasse. Inzet was handhaving in de derde klasse. Het uitduel had Good Luck verloren, maar de laatste weken is de ploeg beter in vorm en worden punten behaald bij de titelkandidaten. De korfballers uit Middelharnis begonnen sterk en legden veel druk op de verdediging van Scheldevogels. Dit uitte zich niet altijd in doelpunten, maar vele, vele kansen. Good Luck miste de overtuiging bij de afronding, hierdoor stond er nog maar een magere 6 - 1 op het scorebord bij rust.

De tweede helft pakte Good Luck de draad weer op, maar scoorde niet alle ballen waar het recht op zou kunnen hebben. Doelpunt voor doelpunt liep Good Luck uit, maar maakte niet direct een onoverbrugbaar verschil. Met nog zo'n 10 minuten op de klok was de wedstrijd gespeeld, 12 - 3. Het was tijd voor de jeugd om minuten te maken of voor een enkeling op het debuut te maken. De goed leidende arbiter floot bij 14 - 6 voor het laatst. Een belangrijke overwinning in de strijd om handhaving in de derde klasse K. Volgende week speelt Good Luck in Goes tegen directe concurrent Blauw Wit en ook in deze wedstrijd zal er alles aan gedaan worden om de punten mee naar Middelharnis te nemen.