Wedstrijden > Blauw Wit 1 - Good Luck 1

Datum: 26 januari 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck mist aansluiting bij middenmoot

Zaterdag 26 januari reisde de selectie van Good Luck af naar Goes om het op te nemen tegen Blauw Wit 1 en 2 uit Kloetinge. Na een goede start van Good Luck 2 was het al snel duidelijk dat hier geen punten behaald konden worden. Blauw Wit 2 was veel efficiënter in de afronding en won terecht met 14 - 4. Vervolgens was het de beurt aan beide eerste teams, die elkaar regelmatig tegenkomen. Winst zou betekenen dat Good Luck de vijfde positie van Blauw Wit kon overnemen. Ook in deze wedstrijd ging het in de beginfase redelijk gelijk op. Echter, Good Luck miste de echte overtuiging om de ballen door de korf te gooien. Blauw Wit uitte die intentie meer en liep, ook door zwak verdedigen aan de zijde van Good Luck, uit tot een 9 - 5 ruststand.

Begin tweede helft zette Good Luck de toon, door in twee aanvallen direct te scoren en het gat tot 2 doelpunten te verkleinen. De hoop was maar voor kort, want hetzelfde vak wat de doelpunten maakte, kreeg in 2 minuten tijd eenvoudig twee treffers te verwerken. Dit bleek essentieel voor het verdere verloop. De ploeg uit Kloetinge liep langzaam verder uit en Good Luck hield het gaat op een doelpunt of vijf en kon absoluut geen aanspraak meer maken op de overwinning. De ploeg uit Middelharnis heeft overigens keihard gewerkt, maar daarbij is ook overtuiging nodig om ballen te scoren en een wedstrijd te winnen. Helaas ontbrak het daaraan deze middag en mogelijk ligt ook een stukje overconcentratie ten grondslag van dit resultaat. Blauw Wit won terecht, eindstand 17 - 12. Aanstaande zaterdag is om 19.50 uur De Staver het toneel voor de belangrijke wedstrijd tussen Good Luck en VIOS (W). Met het trouwe publiek achter de ploeg gaan we er van uit dat de punten in Middelharnis behouden kunnen worden.