Wedstrijden > Good Luck 1 - VIOS 1

Datum: 2 februari 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck laat VIOS (W) langszij komen!

Zaterdag 2 februari stond een belangrijk duel voor Good Luck en VIOS uit Willemstad op het programma. Bij winst zou de ploeg uit Middelharnis vrijwel zeker zijn van de nummer 6 positie. Helaas was VIOS in een vreemd duel de betere van de twee en kwam qua punten op gelijke hoogte. De korfballers uit Middelharnis openden de score, maar al snel kwam de ploeg uit Willemstad op gelijke hoogte en liep uit naar een voorsprong van 2 - 4. De arbiter stond van beide kanten fysieke duels toe, waardoor het spel soms onnodig harder werd. Met nog zo'n 10 minuten op de klok voor het rustsignaal raakte Djoel Hullegie zwaar geblesseerd. Ongelukkig neerkomen na een sprongduel resulteerde in enkel uit de kom en enkelbanden (in)gescheurd. De hele ploeg en club wenst Djoel heel veel sterkte bij het herstel. Na een oponthoud van bijna 10 minuten werd de wedstrijd hervat. De ploegen gingen met 4 - 5 rusten.

De tweede helft vertoonde hetzelfde beeld, maar Good Luck had wederom niet het vermogen om de vele kansen om te buigen tot doelpunten. De opponenten bleven dichtbij elkaar en bij een 9 - 11 stand en met nog vijf minuten op de klok kwam pinchhitter Ingmar Adam in het veld en maakte kort daarop op fraaie wijze het gaatje kleiner. Helaas werd de aanval van VIOS daaropvolgend door Good Luck een onnodige overtreding gemaakt. De vrije bal verdween in de korf en de wedstrijd was gespeeld, 10 - 12.

Good Luck heeft nog wel een beter doelsaldo dan VIOS (W), maar de gasten uit Willemstad hebben nog een wedstrijd te goed tegen hekkensluiter Scheldevogels uit Bergen op Zoom. Good Luck speelt aanstaande zaterdag tegen koploper en titelkandidaat DSO. Daarna volgen nog twee wedstrijden tegen de nummer 2 en 4. Hoewel het vorige duel gelijk werd gespeeld, zal de kampioenskandidaat alle zeilen bijzetten om te winnen in Middelharnis. Het zal voor Good Luck een stevige kluif zijn, maar er kan blanco aan de strijd worden begonnen.

Overigens lijkt het er op dat Good Luck zich kan handhaven in de derde klasse, zelfs bij met het huidig aantal punten en een zevende positie (de promotie-degradatieregeling zaalseizoen 2012 - 2013 is hier te vinden). Mogelijk dat er nog een puntje wordt meegepakt, maar dit zal waarschijnlijk te weinig zijn voor een zesde positie. Hierbij is uiteraard er van uitgegaan dat de rode lantaarndrager geen punten meer pakt. We hopen desondanks dat de thuiswedstrijden door het trouwe publiek goed worden bezocht, met leuke wedstrijden en mogelijk positief resultaat als gevolg.