Wedstrijden > Good Luck 1 - DSO 1

Datum: 9 februari 2013
Tekst: Marcel Kievit

Geflatteerde nederlaag voor Good Luck

Zaterdag 9 februari was de Staver weer goed gevuld voor de wedstrijd tegen kampioenskandidaat DSO uit Klundert. Het uitduel wist Good Luck met een gelijkspel af te sluiten en in deze wedstrijd stond voor de ploeg uit Middelharnis geen belang op het spel. Voor DSO echter wel, verliezen is voor hen geen optie in de strijd om de titel. Nadat de spelers door de nieuwe jonge stadionspeaker, Brian Krijger, op zeer leuke wijze werden voorgesteld was het aan de ploegen om een leuke wedstrijd op de mat te leggen. Good Luck begon gehavend aan de strijd. Djoel Hullegie zwaar geblesseerd, Dennis Zwarts ziek en nog twee half zieken in de ploeg. Ivo Kroon nam zijn plaats overigens zeer verdienstelijk in. Good Luck opende de score, maar DSO liet kort daarop merken dat het niet voor niets aan kop staat, 1 - 4. Na wat omzettingen en rustig zoeken naar kansen kroop Good Luck langzaam dichter bij DSO. Ook voor het rustsignaal werd bekeken en met veel inzet gespeeld, dit resulteerde in een 7 - 7 ruststand.

In de tweede helft scoorden beide ploegen zeer gering. Beide verdedigingen deden hun werk naar behoren. Good Luck wist nog twee maal te scoren en had bij 9 - 10 legio kansen op de gelijkmaker, maar hij viel net niet. Vijf minuten voor tijd maakte Arno Doornhein zijn rentree, maar dit was te laat voor een gelijkspel. In de laatste minuut schoot DSO nog met scherp, waardoor er toch een enigszins geflatteerde uitslag van 9 - 13 op het scorebord verscheen. Jammer van die slotminuten, want Good Luck heeft zich wederom zeer goed weten te weren tegen de kampioenskandidaat. Er is keihard gewerkt en goed verdedigd. Alleen nog even die ballen erin blijven gooien, maar dat is een kleinigheidje waar we aan blijven werken. Nu twee weken rust en dan naar Vlissingen om het veel scorende Seolto in bedwang houden.