Wedstrijden > Seolto 1 - Good Luck 1

Datum: 2 maart 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck grijpt net naast gelijkspel tegen Seolto

Zaterdag 2 maart reisde de selectie van Good Luck af naar Vlissingen om het op te nemen tegen Seolto. De Zeeuwse ploeg scoorde de afgelopen drie wedstrijden rond de 20 doelpunten. Good Luck heeft zich vooraf ten doel gesteld dat daar in ieder geval werk van moest worden gemaakt. Op zich ook geen onmogelijke opgave, want de korfballers uit Middelharnis hebben, ondanks de zevende positie op de ranglijst, als derde ploeg het minst aantal tegendoelpunten. Van de eerste tot en met de laatste minuut zou het een spannende en gelijk opgaande wedstrijd zijn. Seolto stond de eerste helft wel vaak aan de betere kant van de score, maar niet meer dan 1 doelpunt. De ruststand was 7 - 6.

In de tweede helft had Good Luck aanvallend het betere van het spel en Seolto kwam niet door de defensie van Good Luck. Mondjesmaat vielen de doelpunten en Good Luck nam een voorsprong. Seolto pakte vervolgens vanwege een aantal keren concentratieverlies aan de zijde van Good Luck de voorsprong en de ploegen bleven knokken voor elk doelpunt. Totdat drie minuten voor tijd Seolto van afstand de voorsprong nam. Good Luck ging te geforceerd en niet gedisciplineerd genoeg te werk om de gelijkmaker te scoren. Helaas werd het harde werken van de ploeg niet beloond. Een gelijkspel had meer dan verdiend geweest. Jammer, maar een opsteker was wel het nieuws dat Scheldevogels had verloren. Hierdoor kan de hekkensluiter Good Luck niet meer bijhalen en is handhaving in de derde klasse een feit!

Aanstaande zaterdag speelt Good Luck thuis de laatste wedstrijd van het zaalseizoen. Opponent is ONDO uit Middelburg die afgelopen zaterdag de titelstrijd tegen DSO verloor. ONDO heeft bij winst op Good Luck en bij verlies van DSO nog uitzicht op het kampioenschap. Daarnaast biedt hen een tweede plaats ook recht op een beslissingswedstrijd voor promotie naar de tweede klasse. Het spannende is dat Seolto tegen DSO speelt. Bij winst van Seolto op DSO en verlies van ONDO heeft Seolto nog kans op een beslissingswedstrijd. Kortom; spanning alom in de eindfase, zeker met de kanttekening dat zowel Good Luck als Seolto in de vorige ontmoetingen met respectievelijk ONDO en DSO gelijkspeelden. Voor Good Luck staat er weliswaar niets meer op het spel, maar de ploeg wil het zaalseizoen goed afsluiten. We gaan er dan ook vanuit dat het trouwe en enthousiaste publiek de ploeg komt ondersteunen bij een eventueel stuntje tegen ONDO.