Wedstrijden > Good Luck 1 - Zaamslag 1

Datum: 27 april 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint topper van Zaamslag

Zaterdag 27 april waren de korfballers uit Zaamslag te bij Good Luck. Het uitduel had Good Luck in het najaar als enige wedstrijd verloren, dus de ploeg uit Middelharnis was gebrand op een goed resultaat. Zaamslag staat niet voor niets derde en is voor vele tegenstanders een stugge ploeg. Al vanaf het begin liet Good Luck duidelijk merken dat het Zaamslag geen meter de ruimte zou geven. De opdrachten werden voortreffelijk uitgevoerd, waardoor er voor iedereen ruimte ontstond. Ondanks de harde wind wist Good Luck in de eerste helft een voorsprong van 7 - 2 neer te zetten. Met name Dennis Zwarts en Arnold Jansen waren trefzeker.

In de tweede helft nam de wind toe en Good Luck ging tegen de wind in spelen. Dit bleek behoorlijk lastig, want het schotpercentage was veel te laag. Toch kwamen de Good Luckers geen enkel moment in gevaar. Zaamslag maakte geen enkel velddoelpunt en kreeg in de slotfase nog enkele strafworpen cadeau. Desalniettemin zette Good Luck een prima resultaat neer en won de wedstrijd met 9 - 5. Een belangrijke stap in de race om het kampioenschap is gezet! Aanstaande zaterdag is een vrij weekend, over twee weken is 't Capproen uit Hellevoetsluis te gast in Middelharnis. Dit is ook een ploeg waarbij alle zeilen moeten worden bijgezet, maar de ploeg is in goede vorm en met het trouwe publiek, wat ook vandaag weer massaal is gekomen om de ploeg te steunen, gaan we er vanuit dat de wedstrijd winnend kan worden afgesloten.