Wedstrijden > Good Luck 1 - 't Capproen 1

Datum: 11 mei 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck nog in race voor titel

Zaterdag 11 mei was 't Capproen uit Hellevoetsluis te gast bij Good Luck. Beide ploegen begonnen niet compleet aan de strijd en kennen elkaar zeer goed, omdat enkele spelers bij beide clubs hebben gespeeld. Vooraf had het zelfs iets weg van een reunie. Het uitduel in het najaar had Good Luck moeizaam met 7 - 9 gewonnen. Twee weken geleden won de huidige koploper, Blauw Wit, maar net van de Hellevoeters met 9 - 10. Geen gemakkelijke opgave dus. De wind en de regen waren in de beginfase het decor van de wedstrijd. Omstandigheden die je feitelijk in het najaar tegenkomt en dit kwam het spel van beide ploegen niet ten goede. Nicole den Engelsman en Myrna van Brussel waren wegens vakantie afwezig, daarom begon Thea Melaard, na een afwezigheid van 2,5 jaar in de basis en liet zien het nog niet te zijn verleerd. Het eerste aanvalsvak had legio kansen, maar benutte ze zeer sporadisch. De doelpunten waren in de eerste helft dan ook erg schaars. Net voor rust scoorde aanvoerder Arnold Jansen de aansluitingstreffer, een magere 3 - 3 op het scorebord was het resultaat.

In de tweede helft werd het tactische plan wat aangepast en stichten voornamelijk Melanie van der Valk en Britt Kievit gevaar rond de paalzone. Hierdoor werd een gaatje van drie doelpunten geslagen, 6 - 3. Toch wist de ploeg uit Hellevoetsluis weer langszij te komen. Kim Winkels en Dennis Zwarts werden als frisse krachten ingebracht en er ontstond weer wat meer aanvalskracht. Good Luck nam de voorsprong en gaf deze niet meer weg! De arbiter floot bij 10 - 6 voor het laatst. Een belangrijke zege voor Good Luck, wat hierdoor nog steeds in de race is voor de titel. De koploper treft Zaamslag nog, wat best voor een stuntje zou kunnen zorgen en Good Luck daarmee een beslissingswedstrijd zou bezorgen. Komend weekend is de ploeg vrij, maar de week erop speelt het tegen hekkensluiter ZKV uit Zuidland.