Wedstrijden > Good Luck 1 - Spirit 1

Datum: 1 juni 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck promoveert naar de derde klasse!

Zaterdag 1 juni was de slotdag van dit seizoen. Spirit uit Vlaardingen was te gast en had niets meer om voor te spelen. Daarentegen stond er voor Good Luck nog heel veel op het spel, namelijk de mogelijkheid om te promoveren naar de derde klasse. Diverse scenario's waren mogelijk, maar bij alles gold dat Good Luck sowieso moest winnen van de ploeg uit Vlaardingen. Good Luck bezette vooraf de tweede positie. Koploper Blauw-Wit moest winnen om kampioen te worden. Bij verlies van de koploper en winst van Good Luck zou nog een beslissingswedstrijd op neutraal terrein volgen. Blauw-Wit verzuimde niet en is kampioen geworden. Het andere scenario was promotie via de beste nummer 2 uit alle vierde klasse poules in Nederland. Vooraf stond Triade uit Langerak 1 punt voor op Good Luck en was op dat moment de beste nummer 2. Deze ploeg zou dus moeten verliezen en bij winst van Good Luck zouden de korfballers uit Middelharnis de beste nummer 2 zijn.

Good Luck begon de wedstrijd goed door vele kleine kansen te creeeren en enkele daarvan te benutten. Toch wist de ploeg uit Vlaardingen bij te blijven en mede door de harde wind stond er slechts een kleine voorsprong, 5 - 4, tijdens de rust op het scorebord voor Good Luck.

In de tweede helft gingen de korfballers uit Middelharnis door met het druk zetten. Echter, bij elk gaatje van drie doelpunten wat werd geslagen, scoorde Spirit van heel ver gelijk tegen. Het gat bleef op twee punten. Halverwege de tweede helft werden coach Marcel Kievit en assistentcoach Peter van der Valk door voorzitter Jan de Leeuw op de hoogte gebracht van de eindstand tussen Gemini uit Gouda (die reeds kampioen was) en Triade. De ploeg werd bewust niet op de hoogte gesteld van de eindstand in de andere poule, ze hadden tenslotte 1 opdracht en dat was winnen. Alleen daar moest de focus nu op liggen. Good Luck liet de wedstrijd dan ook niet meer uit handen glippen en won terecht met 11 - 8. Kort na het eindsignaal riep coach Kievit de groep bij elkaar om mede te delen dat Gemini met 13 - 12 van Triade had gewonnen. De missie was volbracht en iedereen was superblij met dit resultaat. Er is het hele seizoen keihard voor gewerkt en dat is dit een toetje wat heel lekker smaakt. Het seizoen zit er weer op en in augustus gaat Good Luck zich weer voorbereiden op het nieuwe veldseizoen, waar het dus na een jaar afwezigheid weer terugkeert in de derde klasse! Iedereen ontzettend bedankt voor de support deze dag en uiteraard gedurende het hele seizoen.