Wedstrijden > Fiks 1 - Good Luck 1

Datum: 29 januari 2005

Good Luck en Fiks in evenwicht

De spelers van Good Luck hebben eerst een tijdje verbaasd rondgekeken toen zijn de sporthal in Oegstgeest binnen kwam. Een stoffige houtenvloer, grote ramen bedekt met stoffen gordijnen, bont gekleurde tribunes en een veld met afmetingen die niet bekend voorkwamen. In deze ambiance moest men aantreden tegen de plaatselijke korfbalvereniging Fiks. Fiks begon sterk aan de wedstrijd en pakte al snel een kleine voorsprong. De ploeg uit Oegstgeest staat bekend om hun snelle aanvalspel, waarbij men vooral de heren vrij wil spelen. Good Luck speelt het spel rustiger en met meer overleg. In de loop van de wedstrijd pakte Good Luck het initiatief en boog de achterstand om in een 5-7 voorsprong. Men kon de voorsprong echter niet vasthouden en Fiks kwam weer langszij. In deze fase ging ook de ongeïnteresseerd leidende scheidsrechter Vranzen een rol spelen. Tweemaal gaf hij een overduidelijke strafworp niet en de vlam sloeg aardig in de pan. Onnodig trok hij daarop tweemaal een gele kaart en de spelers van Good Luck raakten hun concentratie kwijt. Hierdoor moest men gaan rusten met een kleine achterstand van 9-8. In rust herpakte de spelers zich en men begon zeer sterk aan de tweede helft. Na zo’n 10 minuten spelen had men een voorsprong opgebouwd van 11-15. Marcel Kievit, Jan-Willem de Vos en Britt Abbas waren deze middag bijzonder goed op schot en namen bijna alle doelpunten voor hun rekening. Fiks gaf echter niet op en probeerde weer terug te komen in de wedstrijd met alles of niets korfbal. Hierdoor kreeg Good Luck zeer veel kansen, maar benutte deze niet. Door deze fouten niet af te straffen kwam Fiks weer terug en met nog enkele minuten te spelen stond het weer gelijk, 15 tegen 15. Tweemaal pakte Good Luck nog een voorsprong, maar steeds kwam Fiks weer langszij. De slotfase was hectisch en spannend, maar 17-17 bleek de eindstand te zijn. Good Luck had een groot deel van de wedstrijd voorgestaan en heeft de mogelijkheid gehad om twee punten te pakken. Na de slechte resultaten van de afgelopen weken is een puntje uit bij Fiks toch zeker geen slecht resultaat.

Doelpuntenmakers: Marcel Kievit (6), Jan-Willem de Vos (6), Britt Abbas (4) en Arjan Zondervan (1)