Wedstrijden > Good Luck 1 - Thor 1

Datum: 31 augustus 2013
Tekst: Marcel Kievit
Foto('s): Marcel Kievit

Good Luck wint openingswedstrijd!

Zaterdag 31 augustus 2013 opende Good Luck in een thuisduel tegen THOR uit Rotterdam het seizoen in de derde klasse. Na de promotie van vorig seizoen uit de vierde klasse, keert Good Luck dus na een jaar afwezigheid weer terug op het vertrouwde niveau. THOR speelt ook al jaren in deze klasse en blijkt een stugge en fysieke tegenstander. Ondanks het mooie weer, speelde de wind een belangrijke rol in dit duel. Good Luck opende de score, had vele kansen, maar verzilverde deze niet. Hierdoor kon Good Luck de Rotterdammers niet van zich afschudden. In het eerste bedrijf werden er twee strafworpen, drie korte kansen en vier redelijk eenvoudige doorloopballen gemist. De hete thee werd met een magere, maar terechte 5 - 3 voorsprong, gedronken.

In de tweede helft werd het snelle spel van twee dames van THOR, die veel druk zetten op de korf door naar binnen te vallen, beter onder controle gehouden. Good Luck voerde het tempo wat op, maar bleef opgelegde kansen missen. In de tweede helft werd wederom een strafworp gemist en vier 100% kansen (doorloopballen) om zeep geholpen. Gelukkig werden de doelpunten wel op een andere wijze ingevuld. THOR kon geen vuist meer maken en in het laatste kwart kon Good Luck een stabiele voorsprong langzaam uitbreiden. Enkele minuten voor tijd nam Good Luck-icoon Liesbeth Los afscheid van de selectie. Door privéomstandigheden helaas genoodzaakt om te stoppen. De selectie zal haar zeker gaan missen, maar hoopt zeker nog wel eens een beroep op haar te mogen doen. De arbiter floot bij 11 - 7 voor het laatst. Deze dag speelde de wind beide ploegen parten, maar Good Luck won terecht dit openingsduel. Hierdoor kon de gehele selectie en enkele vaste supporters heerlijk genieten van een BBQ. Een gezellige en prima opening van het seizoen.

Volgende week is de selectie van Good Luck vrij, vanwege het 50-jarig jubilieum. We hopen dan ook onze trouwe supporters en oud-leden te zien, zodat we er gezamenlijk een mooi feestje van kunnen maken. Het weekend daarna speelt Good Luck wederom thuis. Om 14.30 uur is dan KVK uit Kapelle te gast.