Wedstrijden > NIO 2 - Good Luck 2

Datum: 28 mei 2005

Good Luck 2 redt het niet tegen NIO

Op zaterdag 28 mei speelde Good Luck 2 de laatste wedstrijd van dit seizoen. In Rotterdam was de nummer drie, NIO 2 de tegenstander. In de eerste helft liet Good Luck aardig korfbal zien en ging men met een onnodige achterstand de rust in. In de tweede helft verslapte het team wat en hoefde NIO weinig moeite te doen om van Good Luck weg te lopen. Bij 12-7 klonk het eindsignaal.

Door de winst van vorige week tegen DSO was deze wedstrijd eigenlijk onbelangrijk. NIO kon theoretisch nog kampioen worden, maar die kans was vrijwel nihil. Good Luck mistte vandaag Lindsay Abbas en Arie Jan Hartensveld. Dineke Sprong begon hierdoor wederom in de basis en Samantha de Vos en Maarten Vijfhuize begonnen op de bank.

Good Luck kwam op voorsprong via een fraai schot van Ingmar Adam. Ook NIO scoorde en de wedstrijd ging behoorlijk gelijk op. Tot 4-4 kon de ploeg van Wilko Kattestaart het goed bijbenen, maar daarna sloeg NIO een klein gaatje en bij de tussenstand van 7-5 werd er gerust.

‘Hier hoeven we echt niet van te verliezen’, zo klonken de woorden van Kattestaart in de rust. Er moest echter wel beter met de wind worden omgegaan. In de eerste helft werd er te vaak tegen de wind ingeschoten. De Good Luck-ers verslapte echter in de tweede helft en NIO liep verder uit naar een veel te grote marge; 11-6. De wisselspelers werden ook nog behoorlijk wat speeltijd gegeven. Maarten Vijfhuize verving Gijsbert Gille twintig minuten voor tijd en Samantha de Vos had voor de rust haar rentree al gemaakt. Uiteindelijk wisten beide ploegen nog te scoren en werd de eindstand op 12-7 bepaald.

Er had meer ingezeten voor de ploeg, maar daarvoor was met name de tweede helft niet goed genoeg. De doelstelling van de ploeg voor op het veld was ‘niet degraderen’. Dat is gelukt, al heeft de ploeg het zichzelf een aantal keer flink moeilijk gemaakt. De ploeg is sinds het goede zaalseizoen wel beter geworden. Nu is het tijd voor de zomerstop om in augustus de draad weer op te pakken.