Wedstrijden > Harga/ODI 2 - Good Luck 2

Tekst: Adwin Krijger
Foto('s): André Quak

Good Luck 2 kansloos tegen Harga 2

Afgelopen zaterdag stond de eerste uitwedstrijd van dit seizoen op het programma voor Good Luck 2. Vol goede moed gingen we op weg naar Schiedam met 4 punten uit 2 wedstrijden in de tas. De tegenstanders van vandaag hadden hun drie gespeelde wedstrijden verloren. Bij Good Luck ontbraken Thea, Nadine, Maaike en Frederique maar was Liesbeth gelukkig bereid om de opengevallen plaats op te vullen.

Na een goede warming up begon de wedstrijd onder het inmiddels doorgebroken zonnetje. Lange tijd ging het gelijk op, er werden over en weer wat kansjes gemist. We misten in het eerste aanvalsvak wel lengte en dat was lastig spelen.

Door een aantal persoonlijke fouten en naïviteit in de verdediging vielen dan toch de eerste ballen door het kunststof. Zo stond er bij rust een niet onoverbrugbare 3-0 achterstand op het scorebord. Al hadden we wel reden tot zorg omdat we zelf niet veel creëerden, veel fouten maakten en niet de uitstraling hadden om de wedstrijd te willen winnen.

De tweede helft was niet veel beter en opnieuw maakten we een aantal onnodige fouten waardoor het 6-0 werd. Uiteindelijk half in de tweede helft lieten we eindelijk zien dat er zeker goed gekorfbald kan worden en vielen de eerste ballen er in.

Het werd uiteindelijk 10-4 en de ongeslagen status zijn we hiermee jammer genoeg kwijt. Het is jammer om van een ploeg te verliezen waarvan het eigenlijk helemaal niet hoeft. Op zich helemaal geen probleem want het opbouwen van een team en een leerproces gaan nu eenmaal met vallen en opstaan.

Volgende week staat de lastige uitwedstrijd tegen NIO2 uit Rotterdam op het programma en hopelijk heeft iedereen dan wel de spirit en de bezieling die nodig is om een goed resultaat neer te kunnen zetten.