Wedstrijden > Blauw Wit 1 - Good Luck 1

Datum: 12 oktober 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint overtuigend van Blauw Wit

Zaterdag 12 oktober trad de selectie van Good Luck in Goes aan tegen concurrent Blauw Wit. Ploegen die elkaar goed kennen en waarbij de Blauw Witten de afgelopen duels net aan het langste eind hebben getrokken. Good Luck zat na de twee (onnodige) nederlagen op rij niet lekker in het velletje en het lukte net allemaal niet. Good Luck begon zonder Arno Doornhein en Nicole den Engelsman (beiden op vakantie). Djoel Hullegie en Thea Melaard namen hun plaats in de basis in. De trainingsweek voorafgaand aan de wedstrijd werd bewust gas teruggenomen en kort getraind. Daarnaast waren er ook hier en daar pijntjes en blessures. De wedstrijd werd onbevangen aangegaan, maar vanaf minuut 1 was de groep gretig en nam brutaal de voorsprong. In het begin werd Blauw Wit overlopen en stond het na een kwartier al 1 - 5. Met name Jeroen Kars legde er op dat moment twee fraaie afstandschoten in. Door wat miscommunicatie kwam de ploeg uit Goes toch wat dichterbij, maar door rust te behouden in zowel aanvallend als verdedigend opzicht was Good Luck weer de baas in het veld. Net voor rust gooide Melanie van der Valk een lastige doorloopbal door de korf, zodat er met 4 - 8 thee werd gedronken.

In de rust werden individuele puntjes kort aangekaart. De sleutel die dag naar succes lag vooral in het rustig zoeken naar de juiste kansen door de juiste mensen en vooral niet weer in de vuilkal stappen van een slechte tweede helft. Iedereen wist wat hij of zij moest doen en toch waren de eerste 10 minuten van de tweede helft niet goed. Er werd ongeconcentreerd en te gemakkelijk gespeeld. De ploeg moest nadrukkelijk wakker geschud worden, want Blauw Wit kwam tot 7 - 8. Kort daarop maakte Hans Peterse de belangrijke 7 - 9 en de korfballers uit Middelharnis hadden het pad weer gevonden. Rustige en goede aanvallen resulteerden in vrije ballen, strafworpen of doelpunten. De uitstekend leidende arbiter floot bij 9 - 14 af en Good Luck had een puike teamprestatie neergelegd en nam deze twee belangrijke punten mee naar Middelharnis en doet daarmee weer een stapje naar de middenmoot. Komende zaterdag speelt Good Luck de laatste wedstrijd in de eerste helft van de veldcompetitie in Westkapelle tegen Stormvogels. Daarna gaat de ploeg zich rustig voorbereiden op de komende zaalcompetitie.