Wedstrijden > Seolto 1 - Good Luck 1

Datum: 23 november 2013
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest door zwakke start tegen Seolto

Zaterdag 23 december was de selectie van Good Luck te gast bij Seolto uit Vlissingen. Voorgaande jaren bleek dat beide ploegen goed aan elkaar gewaagd waren, dus die verwachting was er voor deze wedstrijd ook. De ploeg uit Middelharnis begon met wat blessures aan de wedstrijd. De beginfase was voor Seolto, want binnen 3 minuten was het 3-0. Good Luck was nonchalant en niet scherp in deze fase, met name rond de paalzone. Ook communicatief werden er in de verdediging veel onnodige fouten gemaakt. Na een kwartier was iedereen een beetje wakker geschud en op de juiste positie gezet onder de korf. Echter, Seolto had al een flink gat geslagen en het verschil was 6 doelpunten. De ruststand was 12-7. In de kleedkamer werden de puntjes op de i gezet en iedereen begreep de boodschap.

Het eerste kwartier van de tweede helft was Good Luck duidelijk de betere ploeg. Duels werden gewonnen en de korfballers uit Middelharnis kwamen terug tot 13-11. Helaas werden er vervolgens in verdedigend opzicht weer onnodige fouten gemaakt en was de concentratie zoek. Seolto strafte dit af en won de wedstrijd uiteindelijk terecht. Er is de afgelopen weken progressie in het spel en in de scores te zien, echter door niet 60 minuten gefocust en scherp te zijn was de strijd al snel gestreden. De goed leidende arbiter floot bij 18-13 voor het einde van de wedstrijd. Aanstaande zaterdag speelt Good Luck thuis tegen Stormvogels uit Westkapelle. Als die fouten uit het spel worden gehaald, pakt Good Luck zaterdag de punten.