Wedstrijden > Good Luck 1 - Atlas 1

Datum: 23 januari 2014
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint inhaalwedstrijd van Atlas

Donderdag 23 januari trad Good Luck aan tegen Atlas uit Ritthem die een positie net boven de ploeg uit Middelharnis inneemt op de ranglijst van klasse 3G. Aanvankelijk zou deze wedstrijd eind december gespeeld worden, maar door een overlijdens geval in het bestuur van de opponent is de wedstrijd niet doorgegaan en verplaatst naar deze avond. Atlas en Good Luck gingen vanaf het eerste fluitsignaal gretig op zoek naar doelpunten. De strijd bleef gelijk opgaan, maar 10 minuten voor rust maakte Good Luck een gaatje en hield dit vast tot aan de rust, 11-9. In de tweede helft speelde veel vreemde beslissingen van de vriendelijke scheidsrechter een nadrukkelijke rol in het wedstrijdbeeld. Good Luck kreeg nagenoeg alles tegen en begon wat tegen zichzelf te spelen. Vanaf de zijkant werd nadrukkelijk aangegeven hier geen energie in te steken, maar in de afronding van de kansen. Uiteindelijk resulteerde dit in de belangrijke 14-10, nadat het geruime tijd een verschil van drie doelpunten was geweest. Good Luck bracht vier wisselspelers in en maakte nog de 16-10. Direct na de 16-11 van Atlas floot de arbiter af. Een belangrijke en terechte overwinning van de korfballers uit Middelharnis die hiermee de zesde plaats verstevigen en aansluiting hebben bij de middenmoot. Zaterdag treffen de rood-witten Seolto uit Vlissingen in sporthal De Gooye te Dirksland, waar wederom voor de twee punten wordt gevochten.